Marta Vilaret, Natàlia Garriga i Roger Torrent, durant el transcurs de l'acte. PAULA ROQUE.

Esquerra Republicana ha celebrat avui el primer acte de la campanya “Prou repressió. Amnistia, justícia i reparació” amb l’objectiu denunciar la repressió que pateix el moviment independentista en els seus múltiples àmbits, i, alhora, reivindicar la defensa dels drets i llibertats fonamentals de totes les persones represaliades.

La primera parada d’aquesta ruta ha estat a Sant Cugat del Vallès, on l’alcaldessa del municipi, Mireia Ingla, la vicesecretària general de drets, llibertats i lluita antirepressiva, Marta Vilaret, la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, i el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, han pujat a l’escenari per denunciar, una vegada més, les múltiples causes contra l’independentisme que alguns d’ells encara pateixen en primera persona.

En primer lloc, el conseller Torrent ha destacat que “l’objectiu de la repressió és condicionar les decisions futures, influeix en tot el que puguis fer políticament i personalment en un futur” i ha recordat la seva etapa com a president del Parlament de Catalunya afirmant que “limitar el debat abans que comenci és la perversió màxima de la llibertat d'expressió”. A més a més, Torrent s’ha referit a l’acord arribat ahir entre la consellera de la presidència de la Generalitat, Laura Vilagrà, i el ministre de la presidència del govern espanyol, Félix Bolaños, afirmant que “el que vam aconseguir ahir és assentar les bases metodològiques sobre com s'ha de desenvolupar aquesta negociació política amb les garanties que es produeixi respectant els drets fonamentals”.

En aquesta mateixa línia, la consellera Garriga ha recordat la seva experiència personal a la conselleria d'Economia aquell 20 de setembre del 2017 destacant que "quan t'espien et sents despullat i després del 20S vam començar a notar els seguiments. Era molt intimidatori perquè han entrat a casa teva i ho han vist tot, t'han escoltat durant mesos i t'han seguit sabent el què has fet en cada moment". Garriga s'ha referit també a l'informe Cilevics reivindicant que "hem vist que queda molt per fer, tenim exiliats, els presos polítics continuen inhabilitats i encara hi ha molts processos que són als tribunals. Hem de continuar asseguts negociant per veure com podem millorar aquesta situació".

Per altra banda, Mireia Ingla ha posat èmfasi en el fet que "una democràcia no pot acceptar que en un país hi hagi persones represaliades i perseguides només per les seves idees" i ha afegit que "això no va d'independentisme sinó de democràcia". Ingla ha reivindicat la posició negociadora d'Esquerra, però, alhora, s'ha mostrat ferma enviant un missatge al govern de l'Estat: "això no pot tornar a passar".

Finalment, Marta Vilaret ha recordat que “la repressió al nostre país no és una cosa nova, sinó que l'hem viscuda durant segles” i ha destacat que “cal crear un front comú dintre l’independentisme contra aquesta repressió”. Vilaret ha acabat denunciant que “com més som i major és el nostre poder de transformació, més s'acarnissen contra nosaltres. Volem canviar l'statu quo i com més capacitat tenim per fer-ho, més ens reprimeixen”.