El diputat republicà, José Rodríguez, en una intervenció al Parlament de Catalunya. MARC PUIG.
El diputat republicà, José Rodríguez, en una intervenció al Parlament de Catalunya. MARC PUIG.

Els republicans prioritzen aquestes mesures abans de fer qualsevol gran obra d'ampliació de carrils

El grup parlamentari d'Esquerra Republicana presenta una proposta de resolució per millorar la gestió del trànsit a l'AP-7. El text, que es debatrà a la comissió d'Interior del Parlament, inclou una bateria de mecanismes que pretenen reduir la congestió en aquesta via i defugir de les mesures a curt termini.

Entre les actuacions dels republicans, hi ha mecanismes com la instal·lació d'instruments de velocitat variable, la col·locació estratègica d'un conjunt de grues per facilitar la retirada de vehicles avariats o la regulació de la circulació de camions en dies d'afluència més alta. A més, el grup d'Esquerra també proposa crear sistemes d'informació de rutes alternatives o controls intensius dels Mossos en dies de congestió.

El diputat d'Esquerra Republicana José Rodríguez explica que "abans de desdoblar o ampliar carrils, amb un cost d'inversió molt elevat, cal incorporar mesures de gestió del trànsit". "Fer vies d'alta capacitat i acabar desdoblant-les suposa a la llarga a incrementar el transport en vehicles privats a motor, en un país on ja tenim una dependència massa alta al vehicle privat" i a la llarga això tornaria a comportar nous col·lapses a una via com l'AP7, afegeix.

El text defensa que les mesures aplicades recentment pel Servei Català de Trànsit a l'AP-7 s'han demostrat eficaces durant els últims episodis de trànsit intens en aquesta via. Amb tot, els republicans creuen que la solució també ha d'anar lligada al reforç del transport públic, sobretot de la xarxa ferroviària, i no pas a mesures que fomentin l'ús del cotxe privat.