Marta Vilalta, durant la roda de premsa / Marc Puig

La portaveu republicana també s’ha referit al cas de Pau Juvillà i a la unitat independentista: “Nosaltres no som aquí per fer retrets; sempre actuarem amb lleialtat, una actitud que no sempre hem sentit recíprocament”

La secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha afirmat que l’única majoria possible al Congrés dels Diputats és la de les forces que van fer possible la investidura: “Aquesta vegada, triant el camí de la dreta, el ‘Gobierno’ ha pogut aprovar la reforma laboral per carambola, però no hi ha una majoria alternativa”, ha constatat, i per tant, “farien bé PSOE i Podemos de no actuar com si tinguessin majoria absoluta, imposar les seves propostes i després córrer per trobar suports; haurien de tenir en compte, començant per Esquerra Republicana, les forces sobiranistes i progressistes de la investidura”.

Els republicans asseguren que treballen a tot arreu on tenen responsabilitats per “ser útils a la ciutadania”, i creuen que la reforma laboral podria haver estat “molt més útil i justa”. De fet, “no és la derogació de la reforma laboral del PP que PSOE i Podemos van prometre”. Per això, s’han ofert a sindicats i partits polítics per continuar treballant-hi, “per fer possible allò que no s’ha pogut incloure a la reforma laboral a través d’altres reformes normatives i acords, i fer valer així la majoria d’esquerres de la investidura”.

“Exigim al govern espanyol que posi els interessos de la societat per sobre dels interessos partidistes i electorals”, ha prosseguit Vilalta, “també per resoldre el conflicte polític”. En aquest sentit, la portaveu ha exigit que PSOE i Podemos compleixin els compromisos que ells mateixos van assumir i que es reprengui la taula de negociació: “Que no mirin cap a una altra banda ni busquin excuses de mal pagador”.

“La millor manera de plantar cara a la repressió és anar a l’una”

Per Esquerra, la repressió incessant evidencia la urgència d’aquesta taula. “Hem vist una mostra més de la repressió aquesta darrera setmana al Parlament de Catalunya, amb la injusta decisió de la JEC —dels aparells de l’Estat— d’inhabilitar el diputat de la CUP Pau Juvillà”, ha assenyalat Vilalta, i davant d’aquest fet, ha defensat que “la millor manera de plantar cara a la repressió i de construir la República Catalana és treballar conjuntament, trobar els consensos necessaris per anar a l’una”.

“Nosaltres no som aquí per fer retrets ni buscar culpables, això ens debilita com a moviment”, ha prosseguit, “sempre actuarem amb lleitaltat, al Parlament, a la Mesa i a la Presidència, una actitud que no sempre hem sentit recíprocament”.

Per aconseguir la unitat independentista i avançar cap a la República Catalana, la republicana ha afegit que “les paraules buides o estèrils i les jugades mestres no ens serveixen”, “el que ens serveix és posar tots els esforços per sumar, per ser més, defensar les institucions pròpies i treballar des del bon govern per ser útils a tota la ciutadania, sense deixar ningú enrere”.

Precisament en relació al bon govern, Vilalta ha clos la seva intervenció inicial en roda de premsa lloant la tasca del conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, i denunciant les difamacions que ha patit: “Quan s’intenten fer transformacions i es treballa de forma honesta, sorgeixen atacs per desgastar les persones al capdavant de les institucions, i això no pot ser, no es pot embrutar el nom d’algú que té una clara vocació de servei públic i que tot el que ha fet, ho ha fet ben fet”, ha asseverat.

Etiquetes