Puig denuncia la il·legalitat del procés de regulació de la piscina de Pedro J. davant el Congrés

El diputat d'Esquerra porta a la Diputació Permanent el cas de l'excepció en la Llei de costes perpetrada en favor del director d'El Mundo i arrenca el reconeixement de tots els grups –tret del PP- que la Llei de costes s’ha de fer complir a tot el litoral.

El diputat d’Esquerra al Congrés Joan Puig ha defensat avui davant la Diputació Permanent del Congrés la necessitat que el director general de Costes, José Hernández, comparegui davant la cambra baixa per donar explicacions arran de la legalització de facto per dos mesos de la piscina il·legal que Pedro José Ramírez té al terme de Son Servera, a Mallorca. Puig ha començat la seva intervenció parafrasejant José Luis Rodríguez Zapatero, quan va dir el 15 d'abril de 2004 -durant el discurs de la seva investidura com a president espanyol- que "durant el seu mandat, ningú no estarà per sobre de la llei".

El diputat independentista s’ha referit a un informe del mateix director general de Costes remès al jutjat de Manacor, en què es constata que no existeix en cap document públic que s’hagi atorgat mai la concessió de la piscina de la mansió de Pedro José Ramírez. Puig ha argumentat que "mai no ha existit cap permís, perquè, segons aquest document del Ministeri, la concessió de la piscina no consta en cap registre públic, de manera que la il·legalitat encara és més flagrant, i és encara més greu que el PSOE permeti una excepció segons una suposada regularització de l’any 2001 que no consta enlloc. Ens trobem" ha afegit "en un afer molt i molt estrany, en què tothom amb dos dits de front pot veure que es tracta d’un cas de favor al propietari de la mansió que té annexionada la piscina il·legal pel fet de ser qui és". Així, ha recordat al PSOE que "el seu partit de les Balears, així com altres formacions polítiques i entitats conservacionistes, reclama a Narbona que revoqui la decisió de permetre l’ús de la piscina il·legal durant dos mesos, casualment els mesos de les vacances d’estiu".

Puig també ha denunciat que diversos membres de partits polítics i entitats socials de les Illes Balears hagin estat citats a declarar la setmana que ve davant el jutge pel fet d’haver celebrat una roda de premsa en què denunciaven el cas. Finalment, PSOE i PP s’han oposat a la compareixença urgent del director general de Costes, tot i que totes les formacions -excepte el PP- han compartit i reconegut que no pot haver-hi cap excepció en la Llei de costes i que el litoral s’ha de recuperar i netejar d’il·legalitats.