El president del grup al Congrés, Joan Puigcercós, ha advertit avui que el reconeixement internacional de les seleccions esportives catalanes no acaba amb el que passi amb la d'hoquei patins i ha recordat que, si prospera el recurs de Gibraltar per ser olímpica, "Catalunya ho va demanar abans".
Puigcercós, en roda de premsa al Congrés, ha considerat que el PP "està intentant laminar el Govern" amb aquest assumpte i, després de recordar que en la federació internacional d'hoquei patins hi ha trenta països sense Estat, ha considerat que "el que es veu com una anomalia a Madrid, forma part de la normalitat internacional".
Per Puigcercós, la rebuda a la selecció catalana d'hoquei patins després del seu triomf en el mundial B de Macau demostra que hi ha una voluntat majoritària de reconeixement d'aquestes seleccions entre els catalans.
El diputat al Congrés, que ha reiterat la seva consideració que aquest assumpte afecta exclusivament el dret privat, ha anunciat que el seu grup donarà suport a la modificació de la Llei de l'Esport que ha proposat CiU, encara que ha considerat la iniciativa un mer intent d'aquesta formació política d'entrar en el debat.
"CiU té una mena d'atac de banyes permanent", ha dit Puigcercós, ja que ha subratllat que en vint-i-tres anys de Govern no s'havia aconseguit el que ha aconseguit en sis mesos el nou Executiu de Catalunya.