Puigcercós considera “lamentablement lògic” que CiU torni a votar uns pressupostos de l'Estat “que tornen a discriminar Catalunya en infraestructures i polítiques socials”

En relació a les declaracions fetes avui a Barcelona pel vicepresident primer del govern espanyol Rodrigo Rato en les que augura que CiU tornarà a donar suport al projecte de pressupostos generals de l'Estat presentats pel PP, el diputat d'ERC al Congrés, Joan Puigcercós, ha manifestat que “és lògic, lamentablement, que CiU torni a donar suport a uns pressupostos generals de l'Estat que ens tornaran a discriminar en inversions públiques i en polítiques socials, perquè formen part del paquet polític pactat entre CiU i PP des de fa 8 anys”.

Puigcercós ha denunciat que “es pretengui amagar la baixa inversió de l'Estat en infraestructures a Catalunya sumant la partida extraordinària del TGV, perquè més enllà del ridícul en la posada en marxa del tram Lleida-Madrid, el govern espanyol continua sense fer cap previsió de la connexió estratègica de Barcelona amb la frontera, que ens connectaria amb la resta d'Europa”. Contràriament, el dirigent d'ERC ha denunciat que “el projecte de pressupostos per al 2004 sí inclourà partides per a les obres previstes del Pla Hidrològic”.

En relació a l'aprovació de la llei general tributària, Joan Puigcercós, ha afegit que “mentre CiU manté un pacte de debò —no pas cap anècdota— amb el PP, el govern espanyol torna a trastocar els pocs mínims avenços que suposava la reforma del sistema de finançament, i així continua augmentant el dèficit fiscal entre Catalunya i Espanya; un dèficit fiscal que afecta negativament tots els ciutadans i ciutadanes d'aquest país, tant des d'un punt de vista de creixement econòmic com de benestar social, però que CiU ha anat permetent, amb els seus vots favorables als pressupostos impulsats per la UCD primer, pel PSOE després i des de fa 8 anys del PP”.