Puigcercós emplaça els candidats d’Esquerra a ‘ser el baluard de les polítiques socials’ i ‘no permetre el desballestament de l’estat de benestar’

El president d’Esquerra, Joan Puigcercós, ha fet un prec als alcaldes i alcaldesses i regidors i regidores que aquest matí s’han aplegat davant les columnes de Puig i Cadalfalch: ‘ser el baluard en la defensa de les polítiques socials i no permetre el desballestament de l’estat de benestar’. ‘Serem l’esperança de la gent que ara té problemes’, ha assegurat
‘els ajuntaments són la primera porta de defensa de les interessos de les persones i ens hem de comprometre a seguir fent el que sempre hem fet, garantir els drets de les persones’.

Puigcercós, que ha fet aquestes declaracions aquest matí abans de la foto de família amb finalment 300 candidats a l’alcaldia, ha afirmat que ‘som Esquerra perquè defensem la igualtat de tots independentment d’on hagin nascut, som Republicana, perquè el primer de tot són les persones, i de Catalunya, de la Catalunya llarga i extensa, perquè defensem uns criteris nacionals, perquè més enllà de construir estructures d’estat construïm nació’.

En aquesta línia, el líder independentista ha assegurat que ‘demà construirem país amb l’expressió civica ciutadana, amb l’expressió lliure del dret a decidir’, en la consulta sobre la independència que se celebrarà a Barcelona i ha recordat que ‘Esquerra no posa límits al dret a decidir’. ‘Hem estat al costat de les consultes i ens comprometem a continuar amb l’esperit d’Arenys de Munt des dels ajuntaments’.

Abans de la fotografia de grup, s’ha celebrat un petit acte d’homenatge als alcaldes que, després de com a mínim dues legislatures al capdavant dels seus ajuntaments, han decidit retirar-se, en què Joan Puigcercós i Joan Ridao han entregat la insígnia Lluís Companys a Pau Blanco, alcalde d’Aitona, Pere Muñoz, de Flix, Antoni Soler, D’Ordal, Antoni Martín i Ortega de Montesquiu i Josep Cosconera de Guissona.

La presentació de l’acte ha anat a càrrec del candidat d’Unitat per Barcelona, Jordi Portabella que ha posat en valor la tasca dels ajuntaments com a institucions que treballen la cotidianitat, però que també construeixen nació. A l’acte també hi ha intervingut l’alcaldessa de Santpedor, Laura Vilagrà, que ha apostat per suplir des dels ajuntaments les retallades de CiU en els serveis públics, i l’alcalde de Guissona, que ha fet un balanç de més de vint anys, primer com a regidor i després com alcalde, al seu ajuntament.