Puigcercós: ‘ERC és la garantia social i nacional del procés cap a la independència’

El president del Grup Parlamentari d’ERC, Joan Puigcercós, ha explicat que ERC vol ser una eina clau en aquest procés i volem acompanyar tots les catalans que l’11 de setembre van demanar un estat propi.

El president del Grup Parlamentari d’ERC, Joan Puigcercós, en la seva darrera intervenció com a diputat al Parlament ha demanat al president Mas durant el debat de Política General que ‘el seu Govern i el seu partit s’avinguin abans de dissoldre el Parlament a aprovar un full de ruta que precisi el camí cap a la independència’.

Puigcercós ha demanat a Mas que la seva formació ‘aposti clarament per un Estat català lliure, i eviti alternatives com l'Estat lliure associat o fórmules alambinades que no solucionen el problema’.

‘Tenim pressa, molta pressa i la transició nacional no es pot allargar indefinidament. Els problemes s'arreglaran més ràpid si tenim un Estat’, ha reblat Puigcercós. El president del Grup Parlamentari d’ERC ha explicat que els temps han canviat, que ‘l’11 de setembre més d’un milió i mig de persones van sortir al carrer, de diferents orígens, diferents llengües, de diferents ideologies i generacions i demanaven la mateixa cosa: INDEPENDÈNCIA. I ho feien perquè som una nació, una nació que paguem un estat, i una nació que paguem un estat que ens va en contra’.

També ha advertit que 'la independència no l'aconseguirà un home sol, ho hem de fer entre tots, per la qual cosa l'ha instat a teixir grans majories perquè la secessió sigui un projecte àmpliament compartit per la societat catalan'a.

Volem la independència per la cohesió social i per la inclusió

Puigcercós ha ofert a Mas la col·laboració del seu partit per abordar la via sobiranista, però ha advertit al president que una Catalunya independent ha de donar un gir a les polítiques socials que fins ara ha fet el govern de CiU.

‘Sense cohesió social no hi ha independència’, ha advertit a Mas, al qual també ha avisat que en la manifestació independentista de la Diada estaven presents els principals sectors afectats per la crisi i les retallades del seu Govern. ’Hi havia treballadors del sector públic i privat, mestres que tenen les aules massificades, interins, joves que malden per trobar feina, gent de la cultura, dones que sostenen tres generacions a casa, autònoms sense pòlissa i empresaris que no se’n surten... i tots volen un país millor i tenen esperança en aquest país. El procés no serà fàcil però tenim l’esperança’.

Puigcercós ha explicat que ‘per a ERC la finalitat de la consecució d'un Estat per a Catalunya és tenir millors instruments per afrontar els problemes dels ciutadans’, i ha sentenciat que ‘Catalunya només aconseguirà la seva independència amb diàleg social. Cal un gir social, cohesió social i audàcia davant d’un procés que no és fàcil però cal sobretot generositat’.

Etiquetes