Puigcercós es reuneix amb EA per proposar un gran acord per fer fora el PP del govern

El diputat i candidat al Congrés per Barcelona, Joan Puigcercós, ha dit avui des de Donosti que el pacte de govern de Catalunya obligarà el PSOE a "abandonar el seguidisme al PP", ja que creu que ara comença una nova etapa en què els partits nacionalistes i els d'esquerres han de treballar per "desallotjar el PP del poder".

Puigcercós s'ha reunit avui a Donosti amb la direcció d'Eusko Alkartasuna (EA), a la qual ha explicat l'acord de govern aconseguit a Catalunya entre el seu partit, el PSC i IC-V.

El diputat ha defensat "un gran acord" entre els partits nacionalistes, inclosos els de centre dreta com el PNB i CiU, i l'esquerra espanyola amb l'objectiu de "crear un nou marc" en el conjunt de l'Estat.

La presidenta d'EA, Begoña Errazti, ha insistit que la seva formació no aconseguirà un acord electoral amb Batasuna mentre aquest partit il·legalitzat no compleixi la "condició prèvia de la renúncia expressa a la utilització de la violència com a forma de defensar qualsevol interès polític".

La presidenta d'EA, el diputat català i la diputada d'EA, Begoña Lasagabaster, han informat posteriorment en una conferència de premsa sobre les iniciatives conjuntes que aquests dos partits faran amb l'objectiu d'aconseguir prou representació per conformar un grup parlamentari al Congrés després de les eleccions del 14 de març.

Errazti s'ha referit també a l'acord de govern de Catalunya, que segons el seu parer tindrà "conseqüències" a la resta d'Espanya perquè ajudarà a plantejar un debat sobre el marc jurídic que permeti reformar la "sacrosanta" Constitució en el sentit de dotar de més sobirania les nacionalitats històriques.

Lasagabaster ha argumentat que són necessaris "instruments forts" per defensar al Congrés l'avanç sobiranista d'Euskadi i Catalunya, pel que ha anunciat que si aquestes dues formacions augmenten el seu recolzament electoral i aconsegueixen sumar 5 diputats -actualment en tenen un cadascuna- formaran un grup parlamentari conjunt, un objectiu que la pròpia representant d'EA ha admès que és "molt difícil".