Puigcercós exigeix la compareixença d'Aznar al Congrés per la nova estratègia militar espanyola i l'augment del pressupost de Defensa

El diputat d'ERC al Congrés, Joan Puigcercós, ha criticat avui les declaracions del president del govern espanyol respecte el canvi en la doctrina militar i l’augment del pressupost de Defensa els propers anys. Per aquest motiu, amb la resta del Grup Mixt i Izquierda Unida, ha exigit la compareixença al Congrés de José María Aznar perquè expliqui l'anunci que va fer ahir, ja que “l’augment de la despesa militar espanyola és injustificat més enllà de la dèria del nacionalisme imperialista espanyol, nostàlgic d’altres temps”.

Puigcercós ha explicat que l'augment en la despesa militar “podria tenir una altra justificació, com el benefici que en poden treure determinades empreses o empresaris amics del govern, com passa a Estats Units, on l’economia de guerra beneficia a Donald Rumsfeld i el seu entorn”. El diputat d’ERC al Congrés considera que “Aznar prepara el seu futur, muntant un entramat paral·lel al dels seus amics ianquis, destinat al mercadeig d’armament i influència”. És per això que Puigcercós ha entrat una sèrie de preguntes parlamentàries per saber quines són les empreses més beneficiades els últims anys per la despesa militar i quins són els seus propietaris.

Puigcercós s’ha mostrat preocupat perquè les declaracions d’Aznar signifiquen un pas més en l’evolució de la seva doctrina militarista, “que va de la conquesta de la gran illa de Perejil al Marroc fins a aliar-se amb el poder ianqui, que domina militarment el món”. Així, ha acusat al govern d’Aznar de pretendre crear una nova cultura militar que, seguint el model nordamericà, es basa en “una societat de la por obsessionada amb la seva defensa fins al punt de justificar les anomenades guerres preventives o anticipatòries”.

Finalment, Puigcercós ha anunciat que, com cada any, les esmenes d’ERC als pressupostos de l’Estat, “retallaran el pressupost de Defensa a favor d’aquelles partides que donen veritablement més seguretat a la gent com l’accés a una vivenda, a un treball digne o a una protecció social suficient”. En aquesta línia, també ha anunciat la intenció de modificar els pressupostos d’investigació per tal que en ells no s’inclogui investigació militar.