Puigcercós fa a Aznar diverses propostes de pau per evitar la guerra amb l’Iraq

Durant el debat fruit de la compareixença del President espanyol, José María Aznar, sobre la crisi d'Iraq, el diputat d’ERC, Joan Puigcercós, ha apuntat tres propostes per seguir el camí de la pau, que són "garantir i donar temps a les inspeccions, reforçar el paper de les Nacions Unides en detriment de la unilateralitat i crear un codi internacional de conducta per al comerç de petroli". Per al diputat Joan Puigcercós "són propostes en el nom de la pau i de la veritat, perquè la primera víctima en tota guerra és la veritat".

ERC ha acusat al president del govern espanyol d'amagar la veritat quan "ens presenta la resolució del Consell Europeu com un text de consens, però sense respondre què entèn cada país per utilització de la violència en última instància". En aquest sentit, Puigcercós ha reclamat al govern espanyol una resposta a aquesta pregunta, així com també a la pregunta de "quins interessos econòmics té l'Estat espanyol i Repsol a l'Iraq", alhora que ha denunciat al govern d'Aznar de "manca de moralitat en negociar amb el dictador Saddam interessos sobre el petroli".

Finalment, i després que Aznar fes una repàs a l'informe d'Amnistia Internacional sobre la violació de drets per part de Saddam, Puigcercós ha subratllat d'una banda que "Iraq no és l'únic país que surt a l'informe d'Amnistia Internacional i que incompleix les resolucions de l'ONU", i d'altra que "Amnistia Internacional és la primera que considera que no hi hauria major violació dels Drets Humans que la guerra que vol fer els EEUU sobre una població tan castigada com la iraquiana".