Puigcercós lamenta la falta d'influència del PSC dins del PSOE en el reconeixement internacional de les seleccions esportives catalanes

El secretari general, Joan Puigcercós, ha lamentat avui "la falta de força i d'influència del PSC al si del PSOE". "Segurament, si ells tinguessin un altre pes dins del PSOE, haurien pogut resoldre el tema de Fresno d'una altra manera. No ha estat així, ho lamentem", ha afegit.

Puigcercós ha assenyalat també que hi "haurà més oportunitats" per aconseguir el reconeixement internacional de l'esport català i ha explicat que "segur que les federacions catalanes no pararan, això acaba de començar".

Puigcercós ha expressat "la gratitud d'ERC amb la Federació Catalana de Patinatge, la nostra gratitud i reconeixement a la Secretaria General de l'Esport de la Generalitat pel seu treball a favor del reconeixement de l'esport català i als jugadors de la selecció catalana que van anar a Macau a lluitar i van guanyar esportivament un campionat del món".

Puigcercós ha lamentat també l'"espectacle" donat per la Federació Espanyola de Patinatge. El secretari general ha assenyalat que aquest organisme, "en lloc d'ajudar, que seria el lògic, ja que l''Espanya plural' implicaria que ells haurien d'ajudar, el que han fet ha estat complicar-nos la vida, posar-nos traves, intoxicar, manipular els estatuts i han enganyat les altres federacions".

Puigcercós també ha sortit al pas de les declaracions d'ahir del president del PP, Mariano Rajoy, que va dir que el president d'ERC, Josep-Lluís Carod-Rovira, és "un focus de crispació" permanent, després que aquest digués que els catalans no haurien de donar suport a la candidatura de Madrid per als Jocs Olímpics de 2012 pel succeït a Fresno.

"Rajoy és el mateix que, després de les eleccions al Parlament de Catalunya, en les quals ERC va obtenir uns grans resultats i era l'element decisiu en política catalana, va venir aquí a espantar la població de Catalunya i al sector empresarial, dient que seria el final del món," ha sentenciat.

El secretari general ha afirmat que "l'únic element que ha anat contra Catalunya sistemàticament és Rajoy i el PP, per tant, crec que és un honor que Rajoy digui això de Carod-Rovira, perquè significa que Carod-Rovira està fent les coses bé".