Puigcercos repta al PSOE a modificar el sistema de finançament dels partits polítics per fer creïble la rehabilitació de Josep Maria Sala

Joan Puigcercós, secretari general, ha anunciat aquest dilluns que ERC presentarà al Congrés una proposta de modificació de la Llei de Partits Polítics per tal d’acabar amb “un sistema de finançament pervers i obscurs que converteix en esport nacional el camuflatge de despeses davant el Tribunal de Comptes”.

ERC plantejarà a la tardor que les aportacions privades tinguin un topall i es facin públiques no només davant el Tribunal de Comptes sinó també davant els ciutadans. El secretari general afegeix que la voluntat d’ERC és reduir la despesa electoral.

Puigcercós recorda que el sistema actual, “en el que no es preveuen límits ni controls de les aportacions privades, interessa als grans partits, al PP i al PSOE, i també en algun moment a CiU”.

Valorar la inclusió de Josep Maria Sala, condemnat per finançament irregular en el cas Filesa, a l’executiva del PSC no és, segons Puigcercós, tasca d’ERC, però el secretari general demana “un gest de penediment per part del PSOE, com ho seria donar el vist i plau a la modificació de la llei de partits”.