El secretari general d'Esquerrra i número dos a les eleccions al Parlament, Joan Puigcercós, ha garantit aquest diumenge a Granollers que "si el Govern de Catalunya s'ha de decidir a Madrid, i qui diu Madrid diu Doñana, Esquerra no hi serà. Esquerra només serà al Govern si es decideix des de Catalunya". Puigcercós ha assegurat això després de fer una dura crítica als vuit anys d'aliança entre CiU i PP, en què "Catalunya ha perdut el tren mentre Madrid agafava múscul" amb inversions com la terminal 4 de Barajas i la privatització de Telefónica.

El número dos d'Esquerra ha afirmat que "en dos anys i mig hem incorporat 2.500 mestres a la xarxa educativa i hem posat en marxa 1.050 aules d'acollida, però encara cal continuar treballant". Segons Puigcercós, "la gent que treballa en serveis socials tem que torni a governar la dreta, perquè se'n despreocuparan". A més, ha fet una clara aposta per la "integració dels immigrants en la llengua i la cultura catalanes", treballant també per "una immigració endreçada, amb contractacions en origen".

Puigcercós ha recordat que "els únics que han parlat de peatges en els darrers anys hem estat nosaltres, i no la sociovergència, perquè a ells ja els anava bé". Segons Puigcercós, "si no fos per Esquerra, aquest país estaria molt endarrerit" i ha recordat que "en el debat de TV3, l'únic que va fer propostes serioses de Govern va ser Carod-Rovira". En referència a aquest debat, Puigcercós ha afirmat que va quedar clar que "no es pot governar un país des de la prepotència i l'arrogància, amb una falsa superioritat que s'acaba a Madrid -en referència a CiU- ni tampoc es pot governar pensant que el més important no és el teu país sinó qui mana a Madrid" –en al·lusió al PSC.