De la Reconstrucció a la República

Recepta d'Esquerra Republicana per a la Catalunya del futur

Els fonaments de la República catalana

La sortida de la crisi provocada pel coronavirus determinarà el futur del país a tots els nivells. El que fem avui serà en part el que serem demà. I, per això, creiem que és imprescindible que aprofitem aquesta etapa de reconstrucció que s'inicia ara per bastir els fonaments de la República catalana per la qual treballem, la societat i el país que volem.

Primer ens ha tocat resistir la força d'un virus inhumà i ara ens toca reconstruir el país després de la paralització conseqüència de la pandèmia. I, precisament, aquesta etapa ha de servir per posar els fonaments de la societat justa i lliure que anhelem, la República catalana. No podem entendre l’agenda de la reconstrucció socioeconòmica del país sense l’agenda republicana.

Davant dels qui pretenen aprofitar el moment per apuntalar de nou el règim del 78, nosaltres optem per construir els fonaments de la República catalana. Volem aprofitar aquest moment per transformar el país i caminar cap al futur.

Hem de reforçar els serveis públics per construir un Estat del Benestar modern i avançat; reconciliar el treball amb la vida; recosir el territori i avançar cap a un país equilibrat i connectat en xarxa; apostar per l'energia renovable i els residus 0; recuperar la cultura com impulsora d'una ciutadania lliure i compromesa; i construir una via àmplia cap a la independència.

Aquest és el camí cap a un país innovador, modern i avançat en forma de República Catalana i per fer-lo posible és imprescindible que l’independentisme es doti d’una estratègia compartida, que aglutini la pluralitat i la diversitat catalana, que parteixi de la cooperació i no de la competició i ens faci forts davant dels embats de l'Estat. Som aquí per fer una Catalunya lliure, justa, diversa, pròspera, neta i feminista.

Hem treballat, doncs, en 7 àmbits prioritaris per impulsar l'agenda de la reconstrucció que ens ha de conduir, a la vegada, cap a la República Catalana.

De la reconstrucció a la república De la reconstrucció a la república