Esquerra Republicana rebutja la visita de Felip de Borbó a Poblet: 'Catalunya no té rei'

Vilalta avisa: "Estem cansats de veure massa vegades els Mossos carregant; per enfortir-se com a policia democràtica no hi poden haver actuacions fora de lloc"

Esquerra Republicana rebutja la visita de Felip de Borbó al monestir de Poblet aquest dilluns. "Catalunya no té rei", ha afirmat en roda de premsa la secretària general adjunta i portaveu del partit, Marta Vilalta. Tal com han fet en un article el diputat Ernest Maragall i l'alcaldessa de Figueres Agnès Lladó, Esquerra insisteix que el monarca espanyol no és benvingut a ulls dels republicans. I especialment després del discurs que va pronunciar el 3-O, dos dies després del referèndum del 2017. I tampoc arran dels escàndols per presumpta corrupció que esquitxarien la casa reial espanyola.

"Sempre hem defensat una forma d'Estat en què tots siguem iguals davant la llei, i això no ho compleix la monarquia", ha dit Vilalta en referència a una república catalana. "Seguim treballant per tenir-ho", ha afegit.

Tot plegat ho ha dit després que hagin transcendit algunes imatges de càrregues per part dels Mossos. La portaveu d'Esquerra també ha advertit en aquest sentit que els republicans estan cansats de veure massa vegades els Mossos carregant contra manifestacions independentistes. "Per enfortir el cos com a policia democràtica cal que no hi hagi ombra de dubte ni actuacions fora de lloc, és el que reclamem als Mossos", ha advertit Vilalta en roda de premsa.

Així, els republicans han insistit que calen dispositius dissenyats i proporcionalitat en les actuacions. "Si hi ha hagut actuacions fora de lloc, nosaltres seguirem demanant que s'aclareixin els fets, i que es depurin responsabilitats", ha dit Vilalta.

La portaveu dels republicans ho ha afirmat després d'un cap de setmana d'injecció de moral perquè els presos i les preses polítiques han dormit a casa en compliment de pena en tercer grau. És precisament en aquest sentit que Vilalta ha recordat que, malgrat això, no es tracta d'una situació de llibertat. "És un bri d'esperança; però no és llibertat: s'és lliure o no se n'és, i avui els presos i preses polítics tornaran a dormir a la presó", ha insistit.

La sortida en tercer grau dels presos certifica també, ha defensat Vilalta, que "ningú ha renunciat a res". "La presó i la repressió no funcionen per abatre un projecte com l'independentista. Avui, que coneixem molt millor l'adversari i sabem què podem millorar, hem de dedicar esforços perquè quan hi tornem sigui la victòria definitiva", ha conclòs.

Etiquetes