Marta Vilalta, secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, en roda de premsa

Esquerra Republicana rebutja "debats estèrils" entre independentistes i aposta tant per la confrontació democràtica com el diàleg

La secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha fet una crida aquest dilluns a l'independentisme a fer pinya i defugir el desgast intern. "Alguns han perdut de vista que l'adversari és l'Estat espanyol", ha lamentat la dirigent republicana en roda de premsa. I precisament per això ha convidat la resta de forces independentistes a fer un gir de 180°: "Hem de centrar els esforços en totes les vies per guanyar la República Catalana", ha advertit.

I, per Esquerra, això passa tant per la confrontació democràtica i la resistència política de cara al proper embat amb l'Estat com per la via del diàleg. "No són dues vies contraposades", ha assegurat Vilalta en roda de premsa. "Ens hem de fer forts a totes les vies per aconseguir tan aviat com sigui possible l'objectiu" compartit de l'independentisme. Persistir en el desgast intern és, doncs, "absurd", ha alertat Vilalta sobre el "pur càlcul electoralista" d'algunes formacions.

Així doncs, Esquerra Republicana manté que la resolució del conflicte amb l'Estat passa per les urnes d'un referèndum i l'amnistia. "No descartem cap via que ens pugui portar a la República Catalana i guanyar l'objectiu", ha afegit però la portaveu dels republicans. Precisament per això, també ha deixat clar que no serà per Esquerra Republicana que no s'aprofitin totes les oportunitats sobre la taula per desencallar el conflicte polític. "Hem de seguir teixint complicitats i abonar totes les vies de diàleg, mobilització, defensa de les institucions i internacionalització per aconseguir la República Catalana", ha insistit la secretària general adjunta.

Tot plegat, ho ha dit just el dia que el Govern ha llençat un crit d'alerta davant la situació de la pandèmia per coronavirus a Catalunya. I Esquerra s'hi ha afegit perquè les dades dels darreres dies assenyalen un risc. "Hem de combatre la COVID-19 i seguir extremant precaucions", ha dit Vilalta. També de cara a la represa del curs escolar d'aquí a pocs dies, tal com també ha assenyalat la consellera de Salut, Alba Vergés. Per Esquerra cal que les escoles obrin perquè "són sinònim d'igualtat d'oportunitats, equitat i progrés".

Etiquetes