Ridao acusa CiU de presentar una iniciativa partidista incomplint, a més, un mandat del Parlament sobre la reforma de la Llei de Protecció d'Animals

El diputat d'ERC Joan Ridao ha volgut sortir al pas de la proposició de reforma del Codi Penal pel que fa a la protecció dels animals presentada avui per CiU al Congrés. Ridao ha recordat que la primera i única iniciativa presentada fins ara al Parlament i al Congrés, ha estat la d'ERC: "Fa mesos que estem treballant amb juristes, entitats protectores d'animals i amb el col.legi de veterinaris". També ha recordat que ERC va proposar el 31 de maig del 2000 al Parlament que el Govern fes una iniciativa de reforma del Codi Penal i de la Llei Catalana de Protecció dels Animals. Per aquestes raons, Ridao, partint de la base que el Govern de la Generalitat no ha portat fins ara la llei esmentada al Parlament, ha afirmat que "esperem que la proposta de modificació del Codi Penal que CiU acaba de presentar a Madrid, no sigui un aprofitament partidista d'una iniciativa institucional que hauria d'haver arribat al Parlament de Catalunya abans que a qualsevol altra institució". > Més informació [::]