Ridao adverteix a Ibarra que el sistema de finançament s’inclourà en el nou Estatut

El portaveu al Parlament, Joan Ridao, ha reiterat avui que els criteris de model de finançament de la Generalitat han de figurar en la reforma de l’Estatut. Ridao ha dit que les declaracions contraries a aquest fet del president extremeny Juan Carlos Rodríguez Ibarra “són pròpies d’algú situat en l’immobilisme i que tem perdre privilegis d’una comunitat que està subsidiada perquè Catalunya i altres territoris contribueixen a les càrregues de l’Estat molt més de l’admissible i en una mal entesa solidaritat”.

El portaveu al Parlament ha afegit que “el senyor Ibarra ha de saber que Catalunya fixarà en l’Estatut amb el màxim consens possible un nou sistema de finançament i aquesta qüestió a ell no l’incumbeix perquè és una decisió del poble català”.

Ridao ha explicat que respecte de les balances fiscals “és ridícul que no es pugui saber el que contribueix cadascun als recursos de l’estat i entenem que si el senyor Ibarra es nega a aquest dret legítim llargament reivindicat per Catalunya i altres comunitats és senzillament perquè té por a perdre uns privilegis i a què es posi fi a una situació enquistada”.