Ridao alerta a Zapatero que ‘Catalunya està farta de fum i de tantes promeses’

El portaveu parlamentari d’Esquerra i cap de llista al Congrés, Joan Ridao, ha valorat l’assistència d’ahir del president espanyol, José Luís Rodríguez Zapatero, a Catalunya com 'una visita d’una gran frescor enmig d’un dia calurós, o el que és igual, d’un gran cinisme'. Ridao ha lamentat que Zapatero vingui ara 'a fer més promeses que segurament no complirà' i ha destacat: 'Volem solucions i no paraules'.

En relació a les promeses del president espanyol, Ridao ha avisat que 'per sort, tenen data de caducitat i aviat sabrem si compleix', amb els casos concrets de les inversions que preveu l’Estatut, el traspàs de rodalies de RENFE i amb el nou model de gestió de l’aeroport del Prat. El portaveu independentista ha assegurat que a Esquerra 'en matèria Zapatero, som escèptics i descreguts, perquè Zapatero és responsable d’haver-se entrebancat amb Catalunya tota la legislatura faltant al compromís de l’Estatut, condemnant-nos al pacte de la fam amb les infraestructures i posant en risc la cohesió de la societat catalana en qüestions com la immigració'.

Joan Ridao ha demanat a Zapatero 'concrecions i solucions perquè Catalunya està farta de tant fum i de tantes promeses'.


'Volem conèixer el detall l’acord dels pressupostos abans de pronunciar-nos'

Joan Ridao ha assegurat que la xifra de 4.000 milions d’euros d’inversió estatal que s’estima que pot arribar a destinar el govern espanyol en els Pressupostos Generals per al 2008, s’acosten a la xifra que preveu l’Estatut i 'demostren l’engany de l’any passat, en què es van adulterar els números'. El portaveu parlamentari d’Esquerra ha volgut 'ser prudent' i no entrar a valorar l’acord al qual han arribat aquest migdia el conseller Castells i el ministre Solbes 'fins a veure’n el detall'.

Joan Ridao ha apuntat que 'més que la quantia, ens interessa molt la garantia' de que allò que es pressuposti s’acabi executant i que el compromís de complir l’Estatut no quedi en paper mullat amb un canvi de govern o de ministre. El cap de llista d’Esquerra al Congrés ha afegit que el capítol d’inversions és l’únic en què el Govern de Catalunya pot incidir en la negociació, però no ho és tot i també 'caldrà valorar el conjunt dels pressupostos', recordant la importància que per Esquerra representa un augment de les partides socials, com el fons d’immigració i el destinat a la llei de dependència.