Després del dictamen del Consell Consultiu, el portaveu al Parlament, Joan Ridao, ha afirmat que "s’avala el nucli dur del projecte de reforma, sobretot pel que fa a les competències i a la preservació dels Drets Històrics", tot i que no admet la projecció sobre algunes matèries concretes per blindar-les. Ridao ha utilitzat un símil futbolístic per il·lustrar algunes de les votacions que s’han resolt amb un 4 a 3 i ha dit que "és un resultat ajustat i no es tracta d’una golejada".
Així, ha afegit que "el projecte d’Estatut que queda després del dictamen del Consell Consultiu és un Estatut ambiciós i potent, apte per la reconversió política de Catalunya i per al creixement econòmic del país". Per aquest motiu, ha afirmat que des d'ERC "som optimistes" i ha deixat clar que "aquest dictamen no és una victòria política ni tampoc una derrota per a ningú". A parer seu, l’única força política que queda completament fora del debat estatutari i de la negociació és el PP que ha emès un autèntic antidictamen.
Segons el portaveu parlamentari, "ara tot plegat ens aboca a una negociació i estem convençuts que hi haurà acord perquè hi ha un marge per assolir-lo". Ridao ha insistit que la negociació ha de ser a tres bandes i tractar de manera conjunta finançament i drets històrics.
Ridao ha respòs a CiU que ha instat ERC a no fer el joc al PSC i al PP dient que "CIU no ha donar consells a ERC i ha de centrar les seves energies en dur a terme les negociacions de manera positiva i constructiva". Alhora ha afegit que "en aquesta negociació ERC actuarà com fins ara intentant desbaratar qualsevol estratègia destructiva per part del PSC o de CIU, com fins ara que hem pactat a l’alça el finançament amb el PSC i el blindatge d’algunes competències amb CIU".