Ridao assenyala que CiU utilitza el victimisme com a estratègia electoral

El portaveu d'ERC, Joan Ridao, ha afirmat avui que la insistència de Josep Antoni Duran i Lleida i altres dirigents de CiU en presentar-se com a víctimes dels pactes d'altres partits del Parlament “sembla com si una part troncal de la seva estratègia electoral sigui la de victimitzar-se i presentar-se com a víctimes del flagell de la resta de forces polítiques”. En aquest sentit, Ridao ha recordat el fet que Duran i Lleida hagi anticipat que la federació nacionalista perdrà regidors per “alguna trampa” dels grups de l'oposició. Per aquest motiu, ha demanat respecte i ha instat CiU a què canviï de rumb perquè, des de la discrepància ideològica, aquest país no es pot permetre que la federació nacionalista entri en una “deriva tant absurda”.

Joan Ridao ha insistit en què “tot apunta que l'estratègia electoral de CiU se centrarà en el victimisme per l'aprovació de la reforma del sistema d'elecció dels consells comarcals i per la qüestió de l'Estatut”. Segons Ridao, l'objectiu d'aquesta estratègia és la preparació psicològica dels seus electors de futures derrotes i obtenir rèdit de la imatge de víctimes del complot de la resta de forces. El portaveu d'ERC ha afegit que “aquesta estratègia és d'eficàcia limitada perquè la gent després de tants anys d'executòria política de CiU, sap que ha pactat amb tothom (UCD,PSOE,PP) quan li ha calgut. Per tant, els ciutadans no s'estranyen que hi pugui haver diferents majories polítiques al Parlament i que en alguna ocasió CiU resti en solitari. La percepció de l'opinió pública és que CiU està culpabilitzant els altres dels seus propis errors”.

El portaveu d'ERC ha destacat també que tot l'escàndol de la presumpta manipulació de les enquestes i la votació de la reforma dels consells “demostra la ineptitud de Mas i de la nova classe dirigent de CiU de gestionar crisis polítiques i propiciar els necessaris consensos en el moment que CiU no té majoria parlamentària sola o amb els seus aliats. CiU s'ofega i no sap nadar a contracorrent si no ostenta una hegemonia política asfixiant”.

Pel dirigent d'ERC, una demostració d'aquesta mala manera de gestionar les crisis polítiques és al confessió feta per Artur Mas que CiU es va plantejar anticipar la convocatòria electoral. “No deixa de ser insòlit pel fet que CiU hagi perdut en un parell d'ocasions votacions al Parlament i que per un tema com la modificació del sistema electoral comarcal s'hagi plantejat avançar les eleccions i cridar a la mobilització popular quan després de vint anys ha estat incapaç de mobilitzar la ciutadania en temes com la millora dels sistema de finançament o la reforma de l'Estatut. L'única mobilització popular que va aconseguir va ser per Banca Catalana però no ho ha fet pels grans temes del país”.