En relació a l'anunci del ministre d'Administracions Públiques, Javier Arenas, de recórrer a la via jurídica per reposar les banderes espanyola i europea a l'ajuntament de Manresa, el portaveu d'ERC, Joan Ridao, ha afirmat que “aquest cas és un pretext perfecte pel govern del PP per euskaldunitzar la política catalana volent traslladar aquí el clima de la guerra de les banderes”. Ridao ha afegit que “poca feina tindrà la delegada del govern espanyol si recorre davant de la justícia ordinària un episodi com aquest. El govern del PP demostrarà un excés del zel en fer complir una obsoleta llei de banderes, de 1981, que és tributària del 23-F i de la LOAPA”.
El portaveu d'ERC ha destacat que “curiosament el PP, que en l'actual legislatura s'ha caracteritzat per una ofensiva neonacionalista en el terreny dels símbols, com va demostrar amb la col·locació de la bandera gegant a la plaça Colón de Madrid, només considera excessius determinats símbols d'altres comunitats nacionals”. En aquest sentit, ha recordat també “la desproporció amb què les forces i cossos de seguretat de l'Estat han actuat en els accessos al Mundial de Natació, on diversos ciutadans van ser privats il·legalment d'accedir als estadis amb símbols nacionals”.
Finalment, Ridao ha afegit que “no deixa de ser preocupant l'actitud dels socialistes manresans i el silenci còmplice del PSC davant d'un gest que hauria de ser viscut amb normalitat democràtica”.