El portaveu, Joan Ridao, té previst fer una primera valoració dels resultats electorals que es desprenguin de les enquestes a peu d’urna i de les dades de participació a partir de les vuit del vespre. La direcció d’ERC seguirà el desenvolupament de la Nit electoral des de l’Hotel Tryp Apolo de Barcelona.
Ridao farà una segona compareixença a partir de dos quarts de deu del vespre amb l’objectiu de donar a conèixer la previsió d'ERC dels resultats sobre el vot real d'un centenar de meses significatives (que van donar un resultat molt aproximat a les eleccions al Congrés del 2000).
I més enllà de les onze del vespre, un cop es coneguin els resultats definitius, és previst que compareguin davant els mitjans de comunicació el cap de llista per Barcelona al Congrés, Josep-Lluís Carod-Rovira, i el segon candidat, Joan Puigcercós, acompanyats per la resta de candidats per la circumscripció de Barcelona i per membres de la direcció nacional.