Ridao presenta una proposició de Llei de modificació del Codi Penal per acabar amb la impunitat en les agressions als animals

El diputat d'ERC Joan Ridao ha presentat al Parlament i al Congrés una proposició de Llei que incorpora un seguit de modificacions i d'adicions al Codi Penal del 1995 perquè les conductes relatives al maltractament dels animals de companyia deixin de ser una simple falta, fet que determina "una absoluta impunitat en l'ordre penal pel que fa a les agressions als animals de companyia, a diferència dels països del nostre entorn, on aquest tipus de pràctiques són constitutives de delicte, i així es troben tipificades com a tals en els respectius codis penals". Ridao ha explicat que les actuals sancions administratives que hi ha a l'empara de la Llei Catalana de Protecció d'Animals de 1998 són absolutament insuficients i poc exemplars. El diputat d'ERC ha recordat que aquesta és la primera iniciativa legislativa en aquest sentit feta a tot l'Estat, i que aquest treball, iniciat fa algunes setmanes, malauradament ha tingut sortida després dels fets ocorreguts a la gossera de Tarragona on un brètols van tallar les potes dels gossos. Aquest fet ha accelerat la tramitació del text, que ha estat entrat al registre del Parlament i del Congrés avui mateix. > Més informació [::]