Torrent: “Us imagineu la cara dels que ens volen soterrats i callats quan l’Oriol vagi a buscar amb un somriure l’acta? Fem-ho; podem guanyar aquestes eleccions”

El president del Parlament reclama el vot per Esquerra per parar els peus al feixisme, per evitar un govern de PSOE amb Cs i per a una solució democràtica per a Catalunya

El president del Parlament, Roger Torrent, ha assegurat que Esquerra Republicana està preparada per guanyar per primera vegada unes eleccions espanyoles aquest 28-A, i ha animat a fer-ho reivindicant Junqueras: “Us imagineu la cara dels que ens volen soterrats, liquidats i callats quan l’Oriol vagi a buscar amb un somriure l’acta que li haurem donat entre tots? Fem-ho; podem guanyar aquestes eleccions”, ha afirmat Torrent en un acte aquest divendres a Granollers.

De fet, el president del Parlament ha demanat així “enviar un missatge al món per guanyar la repressió, els cops de porra i la voluntat de fer-nos callar”. “No hem nascut per fer front a la repressió, o per contestar la repressió, ni tan sols per resistir; sinó per guanyar la república antifeixista, feminista i ecologista”, ha afirmat Torrent.

Per tot plegat, el dirigent dels republicans ha reivindicat el vot a Esquerra com un “triple vot útil”: per “parar els peus a l’extrema dreta”, per proposar una solució democràtica al conflicte i per evitar Cs al govern espanyol. “Amb la mateixa bona fe que algú es planteja votar el PSOE, els dic que el vot al PSOE pot molt bé suposar que hi hagi Cs al Govern”, ha advertiti Torrent.

A Granollers també s’ha sentit la veu del número 2 de la candidatura d’Esquerra al Congrés, Gabriel Rufián, que ha demanat “estar a l’alçada” de Junqueras. “Dir la veritat i plantar cara té un cost personal, polític i mediàtic més alt que mai, però nosaltres, per respecte a què i a qui representem no ho deixarem de fer; des de l’ajuntament més petit a la institució més gran”, ha garantit.

Per respecte a què i a qui representem no deixarem de plantar cara i dir la veritat
Gabriel Rufián candidat d'Esquerra al Congrés

Des de la seva ciutat, el conseller Chakir El Homrani ha afirmat que la millor resposta a la repressió és “omplir les urnes”. “I que vegin l’Oriol entrant al Congrés i en Raül al Senat; és la millor manera que podem respondre a la seva repressió”, ha insistit.

La número 3 a la llista, Carolina Telechea, ha fet una crida al vot independentista perquè “com més fort sigui l’independentisme, més podrem condicionar l’actuació del PSOE per una solució democràtica”. Al seu torn, el número 4 a la llista, Joan Josep Nuet, ha reivindicat el 28-A com “l’inici d’una batalla política per la llibertat que no podem perdre”. “Anem a votar com si ens hi anés la vida, us puc assegurar que a l’Oriol li va la seva llibertat”, ha afegit.