Rovira: 'Estem davant d’un nou cas de persecució política i només podem respondre políticament, convocant el referèndum'

La secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, que ha participat aquest vespre a la multitudinària concentració de suport al regidor de la CUP Joan Coma que s’ha fet davant l’Ajuntament de Vic, ha defensat que l’única resposta ha de ser la democràcia i la convocatòria del referèndum: 'Estem davant d’un nou cas de persecució política on s’utilitzen els tribunals de justícia per impedir que els ciutadans de Catalunya votin i decideixin el seu futur. Davant d’això, només podem respondre políticament, convocant el referèndum, el compromís perquè els ciutadans puguin votar i decidir', ha afirmat Rovira.

La secretària general ha reivindicat també que en moments com aquests cal que tots els demòcrates vagin units: 'Cal anar units tots els demòcrates davant de tots els casos de persecució política en què s’utilitzin els tribunals', ha afegit.

Esquerra Republicana ha participat a les nombroses concentracions que hi ha hagut davant dels ajuntaments del país. A Vic, a més de Rovira, també hi ha assistit la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, i el vicesecretari general de Coordinació Interna, Territori i Organització, Isaac Peraire. I destaca la presència a Barcelona d’Alfred Bosch i els senadors Santi Vidal i Mirella Cortés o a Sabadell de Gabriel Rufián i l’alcalde Juli Fernández, entre d’altres membres republicans al territori.