Turull i Rovira es reuneixen a Ginebra

El recentment escollit secretari general de Junts per Catalunya i la secretària general d’Esquerra Republicana s’emplacen a teixir complicitats entre les dues formacions

El nou secretari general de Junts per Catalunya, Jordi Turull, i la secretària general d’Esquerra Republicana de Catalunya, Marta Rovira, s’han reunit per primera vegada després del Congrés dels juntaires el darrer 4 de juny. Turull s’ha desplaçat a Ginebra on resideix Rovira des que va veure’s forçada a l’exili ara fa 4 anys.

La trobada ha servit als representants d’Esquerra Republicana i Junts per Catalunya per posar en comú els objectius compartits entre ambdues formacions: la construcció d’una República catalana lliure i sobirana, l’exercici del dret a l’autodeterminació, i una amnistia que posi punt final a la repressió vigent - i de la qual en són víctimes directes.

Així doncs, les formacions s’han emplaçat a seguir treballant per teixir una estratègia compartida que enforteixi l’independentisme, sigui útil a la ciutadania de Catalunya, i porti el país cap a la victòria definitiva. A més de compartir reptes com la igualtat d’oportunitats, el feminisme i la justícia social.

Per la seva banda, Rovira ha desitjat tota la sort a la nova direcció de Junts per Catalunya i ha recordat que en el camí cap a la independència de Catalunya les dues formacions són aliades i companyes de viatge.