Esquerra denuncia al Parlament la criminalització de les mobilitzacions al carrer per part de l’Estat

El diputat Ruben Wagensberg ha denunciat que tot aquest procés de criminalització dels CDR i les protestes demostren la debilitat de l’Estat espanyol enfront un moviment polític no violent

El Parlament de Catalunya ha aprovat avui una proposta de resolució que denuncia la criminalització dels CDR i les mobilitzacions al carrer que està duent a terme l’Estat espanyol. La proposta, conjunta dels grups de JxCat, CUP i Esquerra Republicana, ha estat aprovada per majoria absoluta amb els vots dels tres grups i de CatalunyaEnComú. El diputat republicà Ruben Wagensberg ha denunciat que tot aquest procés de criminalització dels CDR i les protestes demostren la debilitat de l’Estat espanyol enfront un moviment polític no violent: "Quan un estat és dèbil, identifica com a greu amenaça qualsevol acció o dissidència. La criminalització dels CDR té aquest objectiu. Parleu i inventeu sobre legítims mètodes de protesta quan en realitat voleu reprimir un moviment", ha afirmat.

El diputat republicà ha defensat també que més enllà d’estar d’acord o no amb les accions dels CDR el que està en qüestió és el propi dret a la protesta, a la mobilització, fet que en una democràcia no s’ha de permetre. “Posar el debat sobre les accions dels CDR seria, segurament, entrar al marc mental de qui intenta criminalitzar-los. I el problema no pot estar mai sobre aquells qui exerceixen el dret a protesta. Perquè, compartint o no les seves reivindicacions, estaríem entrant en un terreny molt perillós. Estaríem entrant en el debat sobre si és legítim mobilitzar-se o no. I, això, en una democràcia no s’ha ni de posar en dubte”, ha afirmat.

"En un estat opressor als qui primer s’acusa de violents és als no-violents. Aquells que es queixen d’assenyalar, assenyalen. Aquells que parlen de fractura a les aules, neixen amb l'objectiu de segregar els alumnes per llengua", ha defensat Wagensberg, que ha reivindicat el referèndum de l’1-O com un gran acte de desobediència civil. "L’1O va ser l’acte de desobediència civil no-violenta més gran que s’ha fet a Europa des de fa molt de temps. Volíem votar i no ens deixaven però ens vam coordinar per defensar les escoles i les urnes i vam votar", ha destacat.

Ruben Wagensberg Diputat del Grup Republicà

Wagensberg ha conclòs la seva intervenció destacant que l’Estat està entrant en fallida i demostrant la seva por quan una bufanda o un llaç groc són assenyalats com amenaces: "No teniu en compte que molta gent d'aquest país està perdent la por. La por està canviant de bàndol. Quan un estat identifica com amenaça una bufanda groga és perquè té por i això vol dir que aquest estat està entrant en fallida".