Rufián: “Anirem fins al final perquè Oriol Junqueras sigui el candidat. El republicanisme català l’habilitarà a les urnes el 10N”

El candidat republicà denuncia que la inhabilitació d’Oriol Junqueras "és fraudulenta, ho ha reconegut el Tribunal Suprem. És un escàndol democràtic més”

El candidat republicà al Congrés, Gabriel Rufián, ha denunciat que la inhabilitació del president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, “és fraudulenta”, tal i com ha reconegut el mateix Tribunal Suprem. “És un escàndol democràtic més”, ha afirmat Rufián en un acte a L’Hospitalet de Llobregat, el dia que s’ha conegut que el Suprem va decidir deixar en suspens la inhabilitació de Junqueras fins que Estrasburg no es pronunciï sobre la seva immunitat.

Rufián s’ha mostrat contundent i ha assegurat que "Esquerra Republicana anirà fins al final perquè Junqueras sigui el candidat. Diem a PSOE i PP que han inhabilitat fraudulentament al nostre candidat. El proper 10 de novembre el republicanisme català l'habilitarà contundentment a les urnes”, ha afegit.

En l’acte el president del Parlament, Roger Torrent, ha criticat el president del govern espanyol en funcions, Pedro Sánchez: "Quan Sánchez va arribar a la Moncloa vam pensar a veure si el PSOE és capaç de marcar distàncies amb el PP, però ho ha fet a pitjor. El PSOE que s’atreveix a amenaçar l’escola, els mitjans públics i que posarà el referèndum al codi penal. Quin tipus de democràcia és aquesta?”, ha preguntat Torrent.

La secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha apel·lat a tots els demòcrates, a tots els independentistes i a tots aquells que estan en contra de la repressió, “a tornar a guanyar, a tornar a tenyir de groc el mapa, a omplir les urnes de dignitat i d’Esquerra Republicana” aquest proper diumenge.

Gabriel Rufián Candidat al Congrés

El míting de campanya ha comptat amb la intervenció de l’anterior secretària de la Mesa del Parlament, Anna Simó, que ha denunciat que "la Mesa del Parlament torna a estar perseguida. Doncs jo us dic una cosa, que ho tornaria fer". I ha recordat que la presidenta Carme Forcadell és a la presó "perquè va ser capaç de crear una xarxa ciutadana que no ha deixat ni deixarà d’existir”.

Els candidats al Congrés, Joan Josep Nuet i Marta Rosique també han intervingut i han cridat a la votació el 10 de novembre: “que els repressors no guanyin a Catalunya. El proper 10 de novembre votem amnistia, autodeterminació i República”, ha reblat Rosique.

La consellera de Justícia, Ester Capella, s’ha mostrat contundent contra l’extrema dreta i ha afirmat que el vot als republicans és l’únic “mur de contenció contra l’extrema dreta i la vulneració sistemàtica de drets i llibertats. Anem a les urnes una altra vegada perquè el PSOE ha volgut donar una nova oportunitat a PP, Cs i Vox”.

Per últim, el regidor republicà a l’Ajuntament de L’Hospitalet, Antoni Garcia, ha animat al prop de mig miler de persones que s’han congregat al Teatre Barradas de la ciutat a votar Esquerra Republicana: “En aquestes eleccions les catalanes i catalans haurem de decidir si guanya la llibertat o guanya el PSC del 155 i la repressió. I tots ho tenim clar: aquest diumenge a les urnes volem que guanyi la llibertat, la democràcia, l’amnistia i un referèndum”, ha conclòs Garcia.