Rut Ribas, secretària quarta de la Mesa del Parlament / Marc Puig

La diputada relleva a Adriana Delgado, que prioritza dedicar-se a l’alcaldia de Sant Vicenç de Castellet (Bages)

La diputada del grup parlamentari d'Esquerra Republicana i més jove del Parlament, Rut Ribas (Sant Sadurní d'Anoia, 1990), és la nova secretària quarta de la Mesa del Parlament. Així ho ha avalat el ple d’aquest dimarts amb 64 vots a favor.

La diputada del Jovent Republicà s'incorpora a l'òrgan de govern de la cambra per rellevar Adriana Delgado, que ha presentat la renúncia al càrrec aquesta setmana per motius personals i professionals. Amb l'entrada de Ribas fent tàndem amb el president del Parlament, Roger Torrent, Esquerra manté l'aposta paritària a la Mesa, els únics en fer-ho inicialment.

Educadora Social de professió i estudiant de Psicologia, Ribas va treballar als serveis socials del Consell Comarcal de l’Alt Penedès i el de l’Anoia i està implicada en el teixit associatiu i en les entitats de cultura popular de la seva vila, Sant Sadurní d’Anoia. Membre del Jovent Republicà des del 2012 -de fet, serà la primera vegada que l'organització juvenil tindrà una diputada a la Mesa, Ribas va ser portaveu de la regional del Penedès-Anoia i secretària nacional d'Emancipació i Ciutadania del Jovent Republicà.

Rut Ribas va ser escollida diputada per primera vegada a les eleccions del 21D i d’ençà ha centrat la seva tasca al Parlament en les comissions de Joventut, Infància i Afers Socials i ha participat activament en les diferents mobilitzacions dels joves viticultors del Penedès en defensa d’un preu digne del raïm.

La fins ara secretària quarta a la Mesa, Adriana Delgado, ha decidit renunciar per assumir millor la seva tasca al capdavant de l'alcaldia de Sant Vicenç de Castellet (Bages), d'on és alcaldessa des de les eleccions municipals del 26M. De fet, Delgado va acceptar el càrrec a la Mesa supeditant-ho a poder compaginar la secretaria quarta amb l'alcaldia i la maternitat. Delgado ha decidit renunciar a la Mesa davant la impossibilitat d'assumir totes les tasques simultàniament. Tot i així, seguirà mantenint l’acta de diputada com ha demanat el grup parlamentari republicà.