Sabrià: 'El proper dia 15 engegarem la nostra campanya més transversal amb més de 500 actes al territori per explicar els motius del Sí al referèndum'

Esquerra Republicana ha presentat aquest matí la campanya que farà el partit pel referèndum de l’1 d’octubre. El portaveu nacional, Sergi Sabrià, ha defensat que s’engega la campanya més transversal dels republicans per intentar convèncer els indecisos i omplir de contingut el vot afirmatiu al referèndum. “El proper dia 15 de setembre engegarem la nostra campanya més transversal intentant arribar arreu del país explicant els motius del Sí al referèndum amb més de 500 actes, que se sumen als més de 600 que ja hem fet durant la campanya de La república que farem”, ha afirmat Sabrià.

Amb aquesta campanya el que volem és omplir de contingut el sí al referèndum i ens sembla que aquest és el tret diferencial”, ha explicat Sabrià. “Tot i que l’eslògan principal és Construir una nova república, hi trobareu més d’una vintena d’aplicacions diferents que intentaran explicar en tots els àmbits de la vida quines són les oportunitats que ens pot oferir la nova república”, ha afegit. “Per nosaltres, la república és l’única oportunitat de millorar veritablement la vida dels ciutadans de Catalunya i trencar amb l’immobilisme de l’statu quo”, ha senteciat.

El portaveu ha destacat que durant els 15 dies de campanya Esquerra Republicana redoblarà els esforços i compatarà amb tots els integrants de la formació: “Davant d’un referèndum d’autodeterminació, que és el que Esquerra Republicana ha buscat els darrers 86 anys d’història, no deixarem ningú a casa”, ha afirmat Sabrià, que ha destacat que participaran tant els consellers com diputats al Parlament i al Congrés, senadors, alcaldes o altres membres del partit. La campanya es concentrarà més a les àrees metropolitanes de Barcelona, Tarragona i Girona, perquè són els espais on s’han detectat bosses més importants d’indecisos.

El vicesecretari general de Coordinació Interna, Territori i Organització, Isaac Peraire, ha explicat que més enllà dels tres actes previstos de campanya coordinada amb les altres formacions polítiques que defensen el sí al principi, acte central i final, també s’ha fet un treball de coordinació d’agendes per intentar arribar a arreu del territori i no contraprogramar actes.

Vot femení
Finalment, la secretària d’organització, Mònica Palacín, ha destacat que un dels primers actes de la campanya serà un seguit d’actes simultanis arreu del territori el proper dissabte 16 de setembre liderat per dones “per impulsar la participació de les dones en aquest referèndum”. “Les enquestes ens diuen que les dones es decanten més pel no, hem de mobilitzar el vot femení i la seva participació”, ha explicat Palacín.