El president del grup republicà, Sergi Sabrià, durant la seva intervenció al ple del Parlament / Marc Puig

El president del grup republicà ha demanat al president Torra que l'independentisme es reuneixi per preparar la segona trobada de la mesa de negociació

"Quan som capaços de consensuar una estratègia ens enfortim i posem problemes a l’Estat”, així de clar s’ha mostrat el president del grup republicà al Parlament, Sergi Sabrià, en la sessió plenària d’avui, dirigint-se al president de la Generalitat, Quim Torra. Sabrià ha recordat al president que cal reunir-se i treballar “l’estratègia i l’objectiu de la segona trobada de la mesa de negociació amb propostes concretes”, per "forçar l’Estat a moure’s”, ha afegit.

En la seva intervenció, el republicà ha assegurat que “el govern del PSOE i Podemos flaqueja" quan els independentistes "tenim el camí ben traçat i preparat”, i és per això que “no els podem regalar la bandera del diàleg”, ha continuat Sabrià que ha demanat al president Torra que lideri, juntament amb el vicepresident, Pere Aragonès, la trobada de la segona mesa de negociació.

Sabrià ha posat èmfasi en reprendre aquest diàleg ja que "la pandèmia no ha fet desaparèixer el conflicte polític existent entre Catalunya i l’Estat espanyol, ni els presos i les preses polítiques, ni els exiliats, ni la repressió ni la causa general contra l’independentisme”, ha denunciat. El president del grup republicà ha reiterat que per a Esquerra Republicana només hi ha una solució possible: "acabar amb la causa general contra l’independentisme, tornar a la política un conflicte polític i que els catalans i catalanes puguin decidir el seu propi futur. I això és el que defensarem: amnistia i referèndum d’autodeterminació”, ha conclòs.

El govern del PSOE i Podemos flaqueja quan els independentistes tenim el camí ben traçat i preparat
Sergi Sabrià President del grup republicà al Parlament

Suport a la ciutadania del Segrià

A l’inici de la seva intervenció, Sergi Sabrià ha donat suport i escalf a la ciutadania del Segrià, confinada des de dissabte per un rebrot de coronavirus. “Tot el suport, els ànims i la força necessàries per a la gent del Segrià. Seran dies difícils, dies com els que ja hem passat. I no voldríem que hi fóssiu un altre cop en aquesta situació. Però us necessitem forts per superar-ho”. El vicepresident Aragonès, la consellera Vergés o les diputades Ribas i Fornós, entre altres, també han donat suport a la ciutadania lleidatana en les seves intervencions al ple.