Sabrià: “Posem la salut mental i la cura emocional al centre de la lluita contra la pandèmia”

El vicepresident Aragonès assegura que “a la crisi sanitària i econòmica cal afegir-hi la crisi emocional” i que la reconstrucció del país es focalitza en “la vida”

La fatiga emocional per la pandèmia és una realitat. I per això el president del grup republicà al Parlament, Sergi Sabrià, ha explicat en sessió plenària que la “ferida emocional potser és més silenciosa, però hi és i ens sacseja a tots; i és que la por al contagi, la incertesa econòmica o haver de renunciar a la vida com la teníem entesa són massa neguits que desemboquen en una fatiga compartida”. Amb aquest context, el republicà ha assegurat que cal “posar la salut mental i la cura emocional al centre de la lluita contra la pandèmia”.

Així mateix, Sabrià ha destacat la feina del Govern per frenar la segona onada de Covid-19 i ha recordat que en les darreres setmanes s’ha pogut frenar la corba gràcies a les mesures “que han fet caure els contagis” i que sempre i en tot moment es protegeixen “la salut i les vides per davant de l'economia”, però que, a l’hora, s’ha de salvar l'economia “per poder viure una vida digna. És així i només pot ser així”, ha assegurat.

No és una declaració d’intencions. Hem de posar un tercer vèrtex: la salut emocional i mental
Pere Aragonès vicepresident del Govern i conseller d'Economia

En aquest sentit, el vicepresident del Govern, Pere Aragonès, ha afirmat que “a la crisi sanitària i econòmica cal afegir-hi la crisi emocional. Hem de parlar d’emocions i de cures. Ens cal un cuidem-nos de país”. És per això que ha reivindicat poder parlar de les emocions: “Aquest any completament anormal és lògic que molta gent se senti angoixada, que hi hagi joves que hagin perdut la il·lusió i se sentin desmotivats o que hi hagi gent preocupada pel seu negoci. Hem de cuidar-nos entre tots i hem de començar a parlar de salut mental i de benestar emocional i de com la pandèmia afecta els sentiments de tots”, ha afegit Aragonès.

Amb tot, el vicepresident ha posat en valor la tasca que està duent a terme el Departament de Salut: “Està fent una feinada amb l’impuls d’un nou pla de salut mental, que vetllarà pel benestar emocional del conjunt de la població”. I ha sentenciat: “No és una declaració d’intencions. Fins ara hem estat seguint dos elements clau a l’hora de prendre les decisions en relació a la pandèmia: les mesures sanitàries i la necessitat de protegir l’economia i la vida social. Hem de posar un tercer vèrtex: la salut emocional i mental”, ha conclòs.