Sabrià: 'Tothom ho veia impossible i no ens vam donar per vençuts. Avui som més a prop de la independència'

El portaveu d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, ha manifestat aquest matí després de la Permanent Nacional del partit que 'és un dia feliç' i que 'avui som més a prop de la independència del que ho érem dissabte'. Sabrià ha reivindicat que 'mai vam parlar d'eleccions, malgrat les bones perspectives electorals que alguns ens donaven' i ha afegit que els republicans sempre 'hem defensat que el moment era ara i no el març i que el mandat del 27S no es podia deixar perdre de cap manera'. 'Quan tothom ho veia impossible no ens vam donar per vençuts i des d'aquesta sala de premsa fa una setmana vam fer una cridar a seure i seguir dialogant. Avui podem veure el resultat', ha destacat Sabrià.

El portaveu republicà també ha volgut agrair 'els gestos de generositat' que han realitzat totes les parts, especialment el president Mas i la implicació de la CUP. 'Tenim un acord sòlid i un consens que ens apropa molt més a l'objectiu d'un país lliure, just i net', ha explicat Sabrià, que ha volgut afegir que Esquerra Republicana sempre ha parlat de tenir 'un govern fort amb una estabilitat parlamentària'.

Sergi Sabrià, finalment, ha explicat que dimecres o dijous tindrem el 'primer govern independentista de la història'. 'Avui quan ningú s'ho esperava tot comença, procés constituent, pla de xoc, full de ruta i 18 mesos per davant per fer la independència de Catalunya'.

Etiquetes