La consellera de Salut, Alba Vergés, al Parlament / Marc Puig

Caula, a l'oposició: "El Govern ha pres totes les decisions només per salvar vides; la responsabilitat política és això"

La consellera de Salut, Alba Vergés, ha anunciat que el Govern incorporarà els propers dies fins a 600 persones per a fer prevenció i rastreig dels casos de Covid19. Ho ha dit des del ple del Parlament, aquest dimarts, on ha començat una sessió específica sobre la situació sanitària a Catalunya. "Hem d’evitar que aquesta crisi debiliti els pilars d’un estat del benestar que no només cal protegir, sinó que s’haurà de reforçar", ha assegurat la consellera en explicar-se davant dels grups parlamentaris.

Al detall, Vergés ha explicat que es tracta de personal al serveis de vigilància epidemiològica que, per una banda, treballaran per fer prevenció, especialment a residències de gent gran i als centres de treball; i per altra banda, implicar-los al sistema de rastreig i traçat per cercar els orígens dels brots.

Vergés, que ha defensat un sistema sanitari públic, equitatiu i universal, ha demanat també mantenir aquests valors a futur i treballar "incansablement" per a tothom. També en donar una resposta en clau republicana a la ciutadania de Catalunya. "Volem una república de ciutadans lliures i apoderats, i crec que havíem de respondre en moments cabdals amb aquesta mirada. No responem amb escenificacions ni banderes ni xapetes, hem respost mirant a la ciutadania a la cara sempre", ha afirmat la consellera de Vergés.

Al seu torn, el vicepresident del Govern, Pere Aragonès, ha arengat els grups a fer un debat rigorós i humà, però també a posar a punt de mira l'infrafinançament crònic del sistema públic de salut i a reclamar conjuntament que es capgiri arribant a acords de màxims amb els grups parlamentaris . Ho ha dit en referència també a l'atenció primària, "fonamental, cal reforçar-la". I ha demanat convertir les febleses del sistema de salut en "fortaleses per al dia de demà".

Durant el debat amb els grups, la portaveu parlamentària d'Esquerra Republicana, Anna Caula, ha reivindicat que el Govern, amb encerts i errors, ha pres totes les decisions "només per salvar vides". De fet, Caula ha replicat a l'oposició que el Govern ha pilotat la crisi de la Covid19 "a tota hora i amb tots els recursos possibles". "Ens devem a la ciutadania i només podrem respondre-hi des de l'autoexigència i el treball diari [...] És il·lús i roí negar la complexitat de la gestió d'una pandèmia d'aquestes característiques. És tant cínic com imprudent limitar-se al desgast polític obviant la duresa real de la situació sanitària sense precedents", ha advertit Caula.

Tot plegat ho ha dit en replicar a l'oposició que l'acció de Govern d'Esquerra ha servit per revertir retallades dels darrers anys i que s'ha de mantenir el rumb en el que ha definit com una aposta per prioritzar la vida. "Esquerra vol defensar un model de futur, sostenible i feminista i que pensi amb la gent, amb la igualtat d'oportunitats al centre", ha conclòs.