Dos professionals sanitaris de l’Hospital del Mar parlen amb la família d’un pacient amb Covid-19 a través d’una tauleta / ACN

La consellera de Salut, Alba Vergés, defensa que els aïllaments s’han de fer “amb la màxima cura i humanitat”

El departament de Salut ha començat a repartir mòbils i tauletes a hospitals i residències de tot Catalunya per tal que els afectats de Covid-19 puguin contactar amb els seus familiars. Són 900 mòbils per als centres hospitalaris i 1.000 per a residències; i 338 tauletes per als centres sociosanitaris, 140 per a residències i 200 més per a hospitals i altres centres. “Tenim persones aïllades als centres hospitalaris i a les residències i els seus familiars han de poder veure com estan; és important que els aïllaments es facin amb la màxima cura i humanitat”, ha defensat la consellera de Salut, Alba Vergés, en roda de premsa.

Aquests dispositius s’han aconseguit gràcies a la cessió de diferents empreses, a través de la fundació TICSalut, i la distribució s’ha posat en marxa amb l’ajuda de voluntaris. També s’han repartit 600 càmeres web a l’atenció primària per tal que els familiars puguin veure els metges i metgesses i el personal d’infermeria. “En ocasions és important veure’s físicament, sobretot a la primària, que fa una atenció tan propera i són els professionals de referència”, ha explicat Vergés. Tot plegat s’emmarca en el pla d’acció del Govern pel suport emocional dels pacients i familiars afectats per la crisi del coronavirus.

Comença el programa de tests massius

Per altra banda, la titular de Salut ha recordat que aquesta setmana s’engega el Programa Orfeu per a la detecció massiva de la Covid-19, que ha suposat una inversió d’1,4 milions d’euros i permetrà que centres de recerca catalans facin 170.000 proves PCR en les properes sis setmanes. Fins ara, se n’han fet 122.000 des de l’inici de la crisi.