Salut proposa fer el desconfinament en 9 regions sanitàries, i no per províncies com planteja l'Estat

La consellera Vergés defensa un desconfinament per regions sanitàries, ja que "cadascuna té un sentit de realitat més enllà dels termes sanitaris, també socioeconòmic i de com viu la ciutadania".

La consellera de Salut, Alba Vergés, proposa fer un treball per regions sanitàries per dur a terme el desconfinament, ja que "podem organitzar sanitàriament molt bé el territori i, de fet, ja ens organitzem així en la major part". "Hem de fer passes clares, segures i treballades amb tothom per no tornar enrere, ja que el risc de rebrot continua sent molt alt i la incidència de casos es comporta de manera molt diferent segons d'on parlem de Catalunya", ha alertat Vergés

D'aquesta manera, s'estableixen un total de 9 regions sanitàries, on cadascuna té els seus hospitals de referència i una xarxa d'atenció primària desplegada per tot el territori que permet fer seguiment de les dades de l'epidèmia. La consellera ha explicat que ja hi ha una organització preestablerta dins les regions sanitàries i que "aquestes tenen un sentit de realitat més enllà dels termes sanitaris, també socioeconòmica i de com viu la ciutadania". Salut va reportar la proposta de desconfinament per regions sanitàries al govern espanyol per carta i, també, amb una reunió bilateral amb el ministre de sanitat, Salvador Illa.

Vergés ha explicat que ha d'haver-hi una preparació prèvia per poder detectar els nous casos i "tenir la capacitat de fer les proves PCR que ens requerirà la fase de desconfinament en els grups més vulnerables i de risc, com són les residències". També, ha recordat les 4 potes que té el Pla de desconfinament del Govern de Catalunya: la capacitat del sistema sanitari, el control de l'epidèmia (detectar nous casos, aïllar-los, identificar els contactes i fer-ne seguiment), comunicar a la ciutadania el perquè de les fases i les mesures bàsiques i, per últim, mantenir l'àmbit comunitari, la contenció en les pròximes setmanes amb mesures extraordinàries.

Per últim, la consellera de Salut ha demanat que es puguin prendre decisions des de Catalunya per no duplicar feina i "evitar el control que no té sentit en una societat madura com la nostra. Hem de poder decidir quines propostes tiren endavant, amb tota la precaució i prudència".