Salut mobilitza personal mèdic jubilat i estudiants d'últim curs i acabats de llicenciar

Davant la possibilitat que el sistema sanitari pugui entrar en col·lapse les próximes setmanes, el Departament de Salut ha reforçat i maximitzat el personal sanitari. La consellera, Alba Vergés, ha explicat que "inclòs en els millors dels escenaris, necessitarem concentrar i maximitzar tant com puguem la nostra força professional", és per això que el departament treballa en tres àmbits:

1. Mobilitzar a tots els metges titulats a Catalunya l'any passat.
  2. Recuperar metges i infermeres que s'hagin jubilat recentment.
  3. Mobilitzar els estudiants de darrer any de medicina i infermeria de les universitats catalanes.

Des de la conselleria s'ha enviat una carta a tots els estudiants de medicina que ja han acabat la carrera, encara que no tinguin el MIR, per incorporar-se a la feina. Fins al moment, 409 persones han dit que sí de les 900 cartes enviades.

Els rectors de les universitats també han rebut cartes per mobilitzar als seus estudiants de medicina i infermeria d'últim any per fer tasques adaptades a la seva formació. En total sumen 1.700 alumnes d'infermeria i 970 de medecina.

També s'ha preguntat si volen col·laborar els jubilats de menys de 70 anys. En els últims dos anys hi ha registrat un total de 1.502 jubilats, entre metges i metgesses i infermers i infermeres. En el cas que es vulguin reincorporar, s'han de posar en contacte amb el seu antic lloc de treball.

La consellera ha destacat que "un cop més la col·laboració ciutadana és imprescindible en aquests moments". "Només amb el compliment de les normes de distanciament social i quedant-nos a casa contribuïm enormement a protegir a la societat i a les persones més vulnerables. En les pròximes setmanes el nostre sistema sanitari farà front a una escalada de casos greus i crítics del COVID 19 que tensarà enormement les nostres organitzacions i professionals", ha afegit Vergés.

Incorporació dels centres privats

El Departament de salut també ha confirmat la coordinació amb els centres privats, on s'han començat a derivar casos. El criteri de derivació a un centre o un altre es fa segons la gravetat, la proximitat i en funció de les necessitats del sistema sanitari.

La consellera Alba Vergés ha remarcat que "en aquests moments ja no es distingeix entre sanitat pública i privada i tot passa per la coordinació de Salut, que decideix com ordenar els fluxes de pacients".