Sara Bailac al Senat

La portaveu d'Igualtat d'Esquerra Republicana a Madrid, Sara Bailac, viatja a Nova York el pròxim 6 de març, dins de la delegació de la Comissió d'Igualtat del Senat, amb motiu de la 67a sessió de la Comissió de la Condició Jurídica i Social de la dona de Nacions Unides. L’ús de la tecnologia al servei de la igualtat de gènere i de l’empoderament de les dones serà el tema central d’aquesta trobada anual entre l’ONU, els Estats i les ONG per fer avançar els drets de les dones arreu del món. "En un moment on el patriarcat reacciona per frenar els avenços en els drets de les dones, és imprescindible que aprofitem tots els espais per reivindicar tot allò que les feministes hem aconseguit i tot allò que encara ens falta", assenyala Bailac.

La celebració de la Comissió de la Condició Jurídica i Social de la dona de Nacions Unides coincideix amb una setmana on es planteja al Congrés dels Diputats la reforma de la llei del "Solo sí es sí" i amb les manifestacions del 8M arreu del país. "Que el consentiment estigui al centre de la norma, és una victòria de les feministes que sortíem al carrer a cridar "Germana, jo sí que et crec". Per això és important que la nostra veu s'escolti, també, a les Nacions Unides aquests dies", explica Bailac.

En la seva visita, Bailac coincidirà amb una delegació del govern de la Generalitat a la trobada de la delegació amb el Consell Nacional de Dones de Catalunya que tindrà lloc el dimarts (7 de març). A més, la republicana es reunirà amb el delegat del Govern als Estats Units d’Amèrica, que també participa de les taules organitzades dins de la Comissió de Nacions Unides. I amb la consellera d’Igualtat i feminismes del Govern de la Generalitat, Tània Verge, que també té previst anar a Nova York.

De les taules on assistirà la portaveu republicana destaquen: "The role of parliaments in advancing gender equality through technology" organitzada per l’Unió Interparlamentària i ONU Dones, i "Summit for democracy gender cohort: Gender equality as a prerequisite for democracy". Així mateix, Bailac està pendent de confirmar la seva intervenció a la trobada "Local and regional Governments' Day" que se celebrarà el dimarts 7 de març a les 15h (hora de Nova York).

El 8 de març, dia internacional de les dones, tenen previst assistir al "Global Women in Music", concert organitzat per l'Orquestra Simfònica de l’ONU i United Voices 4 Peace.