Esquerra Republicana proposa Josep Maria Reniu, Adelina Escandell i Pau Furriol com a senadors designats pel Parlament

Josep Maria Reniu, doctor en Ciència Política i de l'Administració per la Universitat de Barcelona, Adelina Escandell, que ja és senadora per Sobiranistes, i l'advocat Pau Furriol, són les persones que Esquerra Republicana proposa per ser senadors designats pel Parlament.

Reniu (Vic, 1969) expert en governs de coalició, vot electrònic i eleccions, és doctor i, des del novembre del 2017, professor titular de la UB al departament de Ciència Política i de l'Administració. Va dirigir l'Oficina per a la Millora de les Institucions d'Autogovern, vinculada al Departament de Vicepresidència d'Oriol Junqueras. Reniu, autor i editor de diverses publicacions, s'incorpora ara al grup d'Esquerra al Senat. "Entomo aquesta responsabilitat amb el compromís, la il·lusió i la màxima implicació per la defensa dels drets i llibertats fonamentals en uns moments en què hem constatat que s’han produït retrocessos preocupants", ha afirmat.

Furriol (Barcelona, 1962) és empresari, llicenciat en Dret per la UAB i exerceix d'advocat des del 1987. Va ser una de les persones detingudes el setembre del 2017 en el marc de l'operació contra el referèndum de l'1-O. Militant d'Esquerra des de fa més de 30 anys, ha estat al capdavant de les sectorials de Justícia, Dret i Seguretat Ciutadana i de Política Econòmica i Financera. També va presidir la Comissió de Garanties del partit. Amb el seu nomenament, Esquerra porta al Senat la repressió contra l'1-O.

Escandell (Barcelona, 1954) és mestra i llicenciada en psicologia, i des de l'anterior legislatura representa Sobiranistes dins del grup d'Esquerra Republicana i EH Bildu al Senat. La direcció dels republicans manté així l'aposta per incorporar perfils més enllà de les sigles d'Esquerra. “Estic molt agraïda a Esquerra Republicana per tornar a confiar en mi. Tenim un molt bon equip per defensar i treballar per la defensa dels drets socials i nacionals de Catalunya i els Països Catalans", ha dit.

Qui no repetirà com a senador és Bernat Picornell, que després de cinc anys a la cambra alta tanca una etapa com a senador d’Esquerra. Picornell ha explicat que és una decisió personal i consensuada amb la direcció del partit. El republicà s’ha mostrat convençut que els nous senadors faran molt bona feina i els ha desitjat tota la sort.

Tres senadors per designació del Parlament

Al grup parlamentari d'Esquerra Republicana li pertoquen finalment tres senadors de designació parlamentària -fins ara en tenia dos. Per àmplia majoria, la Junta de Portaveus del Parlament, a proposta d'Esquerra, va acordar amb la mesa fer servir la variant Imperiali del sistema de mitjana major per repartir de forma proporcional el nombre de senadors designats i evitar, així, que l'extrema dreta obtingués un senador en representació del Parlament.

Amb els tres nomenaments, que ara s'hauran de portar a ple del Parlament, Esquerra tindrà en total 14 senadors i senadores, que, sumats als 2 d’EH Bildu, conformaran la tercera força a la cambra espanyola amb 16 representants.