Sabrià: “Si el Fòrum cívic i social arriba a tots els racons i tothom s’hi sent convidat, pensi el que pensi, ens farà créixer com a país i haurem avançat com mai abans”

L’objectiu d’Esquerra Republicana és que el Fòrum cívic i social que ha impulsat el Govern interpel·li a tota la ciutadania perquè pugui ser un èxit absolut de país i així ho ha defensat el president del grup d’Esquerra Republicana al Parlament Sergi Sabrià a la seva pregunta al president Torra. “L’èxit del Fòrum hi serà en la mesura que sigui reconegut com una eina eficaç pel conjunt de catalans i catalanes com a instrument per pensar i discutir el país que volem entre tots”, ha afirmat Sabrià.

El president del grup Republicà ha defensat que caldrà evitar que sigui només un diàleg entre independentistes: “President, si aquest fòrum és una conversa entre els independentistes convençuts, serà simplement un exercici interessant, però de transcendència limitada”. “Si aquest fòrum és una gran conversa entre els Republicans, que avui representen tres quartes parts d’aquest país, serà un èxit considerable”, ha afegit Sabrià, que ha conclòs que s’hi interpel·la a tothom serà un avenç històric: “Si aquest fòrum trenca totes les barreres, arriba a tots els racons i tothom s’hi sent convidat, voti el que voti, pensi el que pensi, ens farà créixer com a país i haurem avançat republicanament, com mai ho havíem fet abans”.

Sergi Sabrià Presidenta del grup Republicà

Esquerra Republicana sempre ha defensat realitzar un gran diàleg de país, així ho defensava fins i tot al programa electoral, perquè és “un instrument potentíssim per apoderar la ciutadania, per enfortir el nostre sistema democràtic i per avançar cap a la República”. Sabrià ha apuntat també bones experiències d’altres països com Convenció Constituent d’Irlanda (2012-2014) o la National Conversation a Escòcia (2007-2009).

“Qui no vol parlar, escoltar i discutir amb altres ciutadans sobre el país que tots voldríem tenir?”, ha sentenciat Sabrià.

Etiquetes