Sabrià, a Cs: 'La Catalunya real vol poder decidir el futur del país en un referèndum i tingueu molt clar que serà així'

Esquerra Republicana recorda que “la democràcia mai pot dividir", que el que fractura són les desigualtats i aposta per la República Catalana com a eina també per construir una societat més justa

El president del grup parlamentari d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, ha defensat la diversitat com un dels principals valors de la societat catalana davant els intents de divisió que promou el grup de Ciutadans. El republicà ha defensat que decidir democràticament mai pot dividir i el que sí que ho fa són les desigualtats, i ha reivindicat que la Catalunya real és la que vol poder decidir políticament el futur del país en un referèndum. "Tingueu molt clar que així serà, que ningú en dubti", ha assegurat durant el debat monogràfic sobre la 'Catalunya Real' que ha impulsat Cs al Parlament.

"Encara que no ho vulguin veure, a la Catalunya del segle XXI hi ha presos i preses polítiques, exiliats i exiliades polítiques i represaliats i represaliades. A la Catalunya del segle XXI es persegueixen les ideologies, els moviments socials; en definitiva, es persegueix la dissidència", ha recordat Sabrià.

I és per això que ha reivindicat la República Catalana com l'única manera de garantir els drets polítics col·lectius i individuals del país. Però també, i de forma indestriable, per combatre les desigualtats socials encara existents a Catalunya. "El que fractura les societats són les desigualtats, la manca d’oportunitats, la injustícia i la repressió; i no tenim eines per resoldre aquesta situació, no suficients. I les volem. I les volem per ajudar a la nostra gent", ha insistit Sabrià.

Sergi Sabrià Presidenta del grup Republicà

Per tot plegat, els republicans defensen que els catalans han de ser el que ells decideixin i no "el que digui una llei, que no marcarà ni la seva sobirania ni la seva identitat". "Nosaltres ens deixarem la pell perquè tothom pugui decidir el futur d’aquest país, siguin independentistes, siguin federalistes o unionistes", ha afegit apel·lant a una solució política i dialogada per al conflicte a Catalunya.

Una solució política per decidir el futur de Catalunya basat en la democràcia i les urnes, just la via contrària que defensa Cs: "La democràcia els fa més aviat al·lèrgia, són més d’imposar, de prohibir, d’arrencar i de buscar la confrontació; potser simplement és que tenen por de votar i potser tenen por de votar perquè tenen por de perdre", ha conclòs Sabrià.