El president del grup republicà al Parlament, Sergi Sabrià, en la seva intervenció d'avui en un Ple reduït a causa del coronavirus

El diputat està convençut que “ens en sortirem” de la crisi del coronavirus i defensa fer-ho "posant la vida al centre, protegint les persones i garantint-nos un nou model de societat”

El president del grup republicà al Parlament, Sergi Sabrià, ha denunciat la gestió de la crisi del coronavirus per part de l’Estat espanyol i ha defensat la necessitat que el Govern català lideri la construcció d’un nou model de societat. “Virar cap a una societat diferent i millor està a les nostres mans, i ens tocarà liderar-ho amb responsabilitat i garantint drets i llibertats a tothom, perquè l’Estat ha demostrat aquests dies, i reiteradament, que només improvisa i ha tornat a ser un obstacle”, ha afirmat en un Ple del Parlament presencial però reduït.

“Volem ser molt clars pels dies que vindran: no hi ha lloc per a la improvisació; prou recentralització i prou militars”, ha insistit Sabrià. I tot i trobar-nos “enmig d’una pandèmia mundial amb derivades socials i econòmiques històriques”, ha volgut transmetre esperança i determinació: “No tenim més opció que sortir-nos-en i ens en sortirem; ho farem prioritzant la vida i posant-la al centre, protegint les persones i garantint-nos un nou model de societat”.

El diputat ha aprofitat la seva intervenció per donar les gràcies a totes les persones que estan fent “un esforç ingent, colpidor i agre” aquests dies: els pacients, les famílies de les víctimes, els sanitaris i tots els professionals essencials, els que es queden a casa i els que pateixen per la seva situació laboral i econòmica. També, aquells que “treballen per dotar el país de més recursos per invertir en salut, educació i ocupació”, ha dit.

A la tarda, el Parlament debatrà i votarà el projecte de llei de pressupostos pel 2020. “Avui guanyarem una eina, per fi tindrem uns pressupostos claus també en la lluita contra la Covid-19”, ha dit Sabrià, afegint que “absurdament, per la necessitat de protagonisme d’alguns, els tindrem 30 dies tard; és molt trist i decebedor”, referint-se al grup de Ciutadans, que va decidir portar els comptes al Consell de Garanties Estatutàries.