La nova delegada del Govern a Brussel·les, Meritxell Serret

El Govern ha aprovat aquest matí la proposta del departament d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència perquè l'exconsellera sigui la nova delegada de la Generalitat a Brussel·les, la ciutat que l'ha acollit d'ençà que va marxar a l'exili

L'exconsellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Meritxell Serret, serà a partir d'avui la nova delegada del Govern de la Generalitat a Brussel·les, l'única delegació que ha continuat funcionant amb l'aplicació de l'article 155, però sense una direcció ja que el delgat anterior va ser cessat pel govern espanyol. El nomenament s'ha aprovat aquest matí al Consell de Govern on el departament d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència ha exposat el pla de desplegament de les delegacions del Govern a l'exterior. “Avui posem en marxa la primera fase d’urgència del pla de desplegament de les delegacions del Govern a l’exterior, que contempla dues fases més que reforçaran, consolidaran i augmentaran l’estructura i presència a Europa i al món”, ha afirmat el conseller Ernest Maragall.

Serret es va presentar com a cap de llista d'Esquerra Republicana per Lleida en les eleccions del 21 de desembre i va renunciar a l'escó a finals de gener, davant els problemes per delegar el vot a la cambra catalana. Ara assumirà el càrrec com a delegada a Brussel·les.

La delegada del Govern a Brussel·les, Meritxell Serret

Trajectòria personal i professional

Meritxell Serret i Aleu nascuda a Vallfogona de Balaguer, Lleida, el 19 de juny del 1975 és Llicenciada en Ciències Polítiques i de l'Administració per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). També va fer un postgrau en Direcció General d'Empreses a la Universitat Oberta de Catalunya. Coordinadora tècnica de la Fundació del Món Rural. Va estar a la direcció i gerència de Provedella (Centre de Promoció de la Carn de Vedella de Catalunya). També ha treballat al sindicat Unió de Pagesos del 1997 al 2006 en diverses tasques, com a dinamitzadora de l'activitat sindical a les comarques de Barcelona, cap del servei d'organització, comunicació interna i formació de l'Equip Tècnic Sindical i de formació de quadres sindicals i portant la coordinació tècnica i organitzativa d'Unió de Pagesos al 1er Congrés del Món Rural de Catalunya.

Autora i coordinadora de diverses publicacions junt amb altres autors. Entre d'altres, l'Atles de la nova ruralitat (2009), o Cooperativisme agrari a Catalunya (2008).

Parla quatre idiomes: català, anglès, francès i castellà. Va ser regidora de l'Ajuntament de Vallfogona de Balaguer com a independent per Esquerra Republicana. Ha estat membre del secretariat nacional i coordinadora d'incidència política de l'Assemblea Nacional Catalana. El 13 de gener del 2016 va ser nomenada consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat. El 27 d'octubre del 2017 després que el Parlament de Catalunya proclamés la República Catalana, el Senat va aprovar les mesures proposades pel govern a l'empara de l'article 155 de la Constitució Espanyola, entre les quals la destitució del president de la Generalitat de Catalunya i tot el seu govern de Catalunya. El 30 d'octubre Meritxell Serret va marxar a l'exili a Brussel·les. A les eleccions al Parlament del 21 de desembre del 2017 va encapçalar la candidatura per Esquerra Republicana a la circumscripció de Lleida on fou escollida diputada. Va renunciar a l'acta de diputada el 29 de gener de 2018.