La portaveu adjunta al Parlament, Anna Simó, ha recordat que "l'Institut Català de l'Acolliment i l'Adopció (ICAA) és l'autoritat central competent per fer les adopcions internacionals". Simó ha insistit que "amb la ratificació del Conveni Internacional de la Haia, l'Estat espanyol reconeix que és l'ICAA qui el representa davant de tercers països". La portaveu ha afegit que "aquesta representació ha comportat una experiència molt positiva durant anys".
Anna Simó ha demanat més temps per estudiar a fons l'avantprojecte de llei d'adopcions internacionals presentat avui al Consell de Ministres. Tot i així, la portaveu adjunta al Parlament ha alertat que "seria molt negatiu que la llei volgués regular les entitats col·laboradores en adopcions internacionals (ECAI) i la capacitat de les famílies per adoptar, és a dir, els certificats d'idoneïtat". Simó també ha insistit que "si el text entra a regular aspectes del sistema de protecció de la infància, comportarà una intromissió en les nostres competències, tant pel que fa a l'assistència social com al dret civil català".
Malgrat tot, la portaveu ha destacat que l'avantprojecte encara no ha començat el recorregut parlamentari i ha assegurat que "quan comenci la tramitació, el Govern haurà de vetllar per les seves competències en adopcions internacionals".