Simó acorda destinar vuit milions d'euros per lluitar contra la violència domèstica aquest any

El Departament de Benestar i Família preveu destinar vuit milions d’euros aquest any 2005 a diverses actuacions contra la violència domèstica. Les actuacions previstes se centraran en el desenvolupament de recursos d’acolliment, la millora dels recursos d’urgència locals, la posada en funcionament d’equipaments d’atenció especialitzada, de subequips mòbils especialitzats, dels punts de trobada i a la subvenció a les entitats dedicades a aquest àmbit.

Els recursos d’acolliment, destinats a les dones que pateixen violència i als seus fills i filles, preveuen el reforçament de les condicions de seguretat, acompanyament i suport per part de personal professional qualificat.

Aquesta actuació inclou el manteniment dels cinc serveis d’acolliment de titularitat de la Generalitat, situats a les comarques del Gironès, el Tarragonès, el Segrià, el Vallès Oriental i el Barcelonès. Inclou també el manteniment dels pisos de suport on s’ubicaran els serveis d’acolliment, la posada en funcionament d’un nou servei d’acolliment per a dones al Baix Llobregat i el manteniment del servei d’atenció psicològica per a dones que pateixen violència.

L’impuls de la millora dels recursos d’urgència del món local està pensat per atendre situacions d’emergència. Aquesta setmana s’obre la convocatòria per a l’any 2005, a partir de la publicació de l’ordre per la qual s’aproven les bases per a la concessió de subvencions a ajuntaments de més de 20.000 habitants, consells comarcals i les entitats públiques que hi estan vinculades, per al manteniment de sistemes de resposta urgent fora dels horaris habituals per a les dones que es troben en situacions de violència i per als seus fills i filles.

El termini per presentar sol·licituds és de dos mesos a comptar des de la data de publicació de l’ordre al DOGC. D’aquesta manera, l’últim dia de presentació ha de coincidir amb l’ordinal del dia de la publicació.

Pel que fa als equipaments de servei d’atenció especialitzada, aquest any se’n posaran tres en funcionament. Aquest servei públic especialitzat està destinat a oferir informació, atenció i recuperació a totes les dones i als seus fills i filles afectats per processos de violència, per facilitar la reparació del dany patit.

A més a més, es posaran tamné en funcionament els subequips mòbils especialitzats, que han de prestar el seus serveis d’acord amb els serveis d’atenció especialitzada i altres actuacions genèriques.

Es crearan també set punts de trobada, amb l'objectiu atendre i prevenir, en un lloc neutral i transitori i en presència de personal qualificat, la problemàtica de la conflictivitat familiar. La finalitat és assegurar la protecció del menor, en el compliment del règim de visites dels fills i les filles establert per als supòsits de separació o divorci dels progenitors o per als supòsits d’exercici de la tutela per part de l’Administració pública.

Finalment, es preveu també subvencionar les entitats que es dediquen a la prevenció de la violència i l’atenció a les dones i als infants que pateixen violència.