Simó assegura que ‘CiU intenta arreglar al Parlament, amb noves disposicions a la llei d’aeroports, el que va espatllar al Congrés en el pacte Mas-Zapatero’

La portaveu d'Esquerra al Parlament, Anna Simó, ha afirmat avui que la inauguració de la T1 és una 'oportunitat important per rellançar l'aeroport del Prat' i perquè aquest pugui esdevenir un hub d'àmbit internacional. Tanmateix, Simó ha apuntat que, perquè això sigui possible, és 'imprescindible que l'aeroport compti amb una gestió descentralitzada' que permeti millorar les seves oportunitats i el desenvolupament de Catalunya i ‘reinvertir la discriminació positiva que els diversos governs de l'Estat han fet a l'aeroport de Barajas’.

Simó, que ha visitat aquest matí la 29a Fira de la Cirera de Torrelles de Llobregat acompanyada per l'alcaldessa del municipi, Glòria Matas, i el portaveu d'Esquerra, Ignasi Llorente, ha afirmat que ara cal 'treballar des del govern i el Congrés perquè es faci ja efectiva la gestió que el Parlament ha proposat i que va ser l'únic aspecte en la ponència estatutària al Congrés en què els diputats del PSC al Parlament van votar diferent que els del PSOE'. En aquest sentit, la portaveu parlamentària d'Esquerra ha apuntat que ara el Parlament està debatent la Llei d'aeroports i heliports de Catalunya i 'l'objectiu és sumar una majoria àmplia perquè aquesta llei sigui un bon paraigües per assumir qualsevol tipus de gestió i pugui beneficiar al màxim l'impuls dels nostres aeroports'. Simó ha afegit que la llei també ha de ser 'prou flexible com per poder admetre totes les responsabilitats en gestió aeroportuària que vagin assumint les administracions catalanes'.

La dirigent independentista, a més de criticar la 'perpetuació d'un model centralista i injust de gestió aeroportuària' per part de l'Estat espanyol i que la T1 estigui a punt d'inaugurar-se i encara no hi hagi un nou model acordat de gestió del Prat, ha lamentat que 'a poc a poc va veient la llum pública la magnitud de la tragèdia del pacte Mas-Zapatero'. 'CiU intenta arreglar al Parlament, amb noves disposicions transitòries al projecte de la Llei d'aeroports i heliports, el que va espatllar al Congrés en el pacte de la Moncloa, signant un acord abans que estigués acabada la negociació sobre l'aeroport del Prat a l'Estatut i que ja tenia el compromís del PSOE, fent una pinça inconscient amb el lobby de funcionariat que s'oposava al traspàs, com ara ho estan fent amb el traspàs de Rodalies', ha afirmat.

En aquest context, Simó ha subratllat que 'si el govern espanyol no resol satisfactòriament aquesta qüestió a la que es va comprometre, així com la resta de temes de la carpeta catalana previstos a l'Estatut, Esquerra no donarà suport a cap proposta de Zapatero i demanem a la resta de diputats i diputades catalans que tampoc no ho facin'.

La dirigent independentista també ha recordat que el partit ha declinat la invitació per assistir a la inauguració de la T1 prevista per al proper dimarts.

Etiquetes