Simó: 'Cal anar al fons de tots els casos de possible corrupció, per raons socials, de regeneració democràtica i nacionals'

La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Anna Simó, ha explicat que Esquerra Republicana enviarà una carta a l'OLAF, Oficina antifrau europea, demanant que s'investigui un possible ús fraudulent de fons europeus en una concessió de 100 Milions d'euros per al TGV a la constructora Hispànica que apareix als papers del conegut com a Cas Barcenas.



La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Anna Simó, ha explicat que 'ens hem de dotar de totes les eines i anar a fons en tots els casos de possible corrupció que estan fent tan mal a la política, cal passar a l'acció tant per raons socials com per raons de regeneració democràtica i raons nacionals tenint en compte el procés nacional que ha endegat Catalunya'.

Simó ha anunciat que Esquerra Republicana emplaça el Govern espanyol i el PP que 'si tenen la intenció que han manifestat reiteradament de fer net sobre els casos de presumpta corrupció, demanin a l'OLAF (Oficina antifrau europea) que obri una línia d'investigació per l'ús donat als fons europeus en les concessions d'alguns trams del TGV'.

Simó ha avançat que en aquest cas Esquerra Republicana actuarà d'ofici i enviarà una carta a l'OLAF demanant que s'investigui un possible ús fraudulent de fons europeus en una concessió de 100 Milions d'Euros per al TGV a la constructora Hispànica que apareix als papers del conegut com a Cas Barcenas. Aquesta concessió es va fer en l'època que era ministre de Foment el dirigent del PP Àlvarez-Cascos.

La portaveu republicana ha valorat positivament la cimera convocada pel president Mas que ha pres la iniciativa i ha donat la cara però insisteix que cal dotar-nos de lleis i dur terme accions concretes, 'no podem seguir amb cortines de fum i casos on els auditors i els auditats son els mateixos'.