Simó: 'Ens seria molt estrany que una formació d'esquerres no permetés que la ciutadania s'expressés a les urnes'

La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Anna Simó, ha explicat que 'per Esquerra Republicana la millor opció per donar resposta a les demandes de la ciutadania de Catalunya és organitzar un referèndum el 2014 d'acord amb l'Estat espanyol. Com l'estat espanyol no està donant senyals d'atendre aquesta demanda i tenim un límit temporal fixat al desembre del 2013, llavors el farem a través de la pròpia legislació com la Llei de Consultes'.

Simó ha insistit que 'a Esquerra Republicana no ens plantegem cap altre escenari que no sigui la consulta, és l'escenari homologat internacionalment, hem de poder votar, quit e por de la democràcia? Qui té por que es voti? Qui té por que es voti què?'. Respecte de les declaracions del president del PSC afirmant que s'està enganyant la gent i la consulta no es farà, Simó ha destacat que 'ens seria molt estrany que una formació d'esquerres no volgués que la ciutadania pugui expressar a les urnes quin ha de ser el futur polític de Catalunya, que no defensi l'opció de les urnes. La ciutadania de Catalunya ha de poder votar, no enganyem ningú és el que pensem, la única i millor opció és votar i hi treballarem fins el final per acatar el mandat de la ciutadania'.

Rebaixa d'impostos a Madrid amb comparació sobrera i gratuïta

Sobre l'anunci de la rebaixa d'impostos a la comunitat de Madrid amb un comunicat que ho compara amb Catalunya, Simó, ha comentat tant el contingut com les formes. Pel que fa al contingut s'ha preguntat 'com pot rebaixar impostos una comunicat que ha augmentat el seu deute un 24%?' Simó ha destacat que 'només que a Catalunya es complís l'esperit de la LOFCA segons la qual hem de rebre el 50% de l'IVA com a impost compartit, ja podríem fer aquesta rebaixa fiscal perquè rebríem 1000 milions d'euros que no hem rebut'. 'Les deslleialtats de l'estat no són iguals per a tots' ha reblat.

Simó també ha explicat que aquest 'dumping fiscal' a Madrid es pot fer amb un compliment del 100% de les inversions estatals en infraestructures, cosa que no passa a Catalunya, i que derivat d'aquest dumping fiscal trobem empreses que tenen la meitat dels seus clients a Catalunya i l'altra meitat a Andalusia, i tributen com a societats a Madrid. La portaveu nacional d'Esquerra Republicana ha destacat que també cal analitzar l'esperit d'aquesta gestió tributària i a Catalunya es busca apujar impostos als que més poden aportar per no imposar més sacrificis a les persones més castigades per la crisi. Per posar un exemple, mentre a Catalunya es garanteix la gestió pública de l'Hospital Clínic i de l'Hospital de Sant Pau, a Madrid es privatitzen hospitals, 'potser els ciutadans madrilenys hauran d'invertir l'estalvi en impostos en assegurances sanitàries privades' ha reblat.

Pel que fa a les formes, Simó ha trobat 'sobrer i gratuït' que la Comunitat de Madrid decideixi comunicar aquesta rebaixa amb una nota de premsa farcida de comparacions amb Catalunya.